پروژه‌ای پیچیده‌تر از مذاکرات هسته‌ای!!

پروژه تقاطع غیرهم‌سطح بهارستان از جمله پروژه های فراوان استان لرستان است که هر چند ماه یکبار در راس اخبار استان قرار می گیرد که نکته قابل تامل این پروژه این است که از همان روز کلنگ‌زنی با اما و اگر همراه بود.

به گزارش لرستان خبر، پروژه تقاطع غیرهم‌سطح بهارستان از جمله پروژه های فراوان استان لرستان است که هر چند ماه یکبار در راس اخبار استان قرار می گیرد که نکته قابل تامل این پروژه این است که از همان روز کلنگ‌زنی با اما و اگر همراه بود.

 

 

در جدیدترین اخبار در جلسه در جلسه شورای شهر خرم‌آبادکه روز گذشته برگزار شد خبر از تصویب این پروژه داده شد و مبلغ مورد نیاز برای اجرای این تقاطع 100 میلیارد تومان عنوان شد.

 

 

در این جلسه شهردار خرم‌آباد بابیان اینکه 100 میلیون تومان برای اجرای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان برآورد شده، عنوان کرد: سهم 50 درصدی شهرداری برای تأمین اعتبار اجرای پروژه بهارستان، حاصل از فروش املاک شهرداری است که به این منظور منابعی مانند برج‌های دوقلو و فروش زمین پایانه و موافقت با تغییر کاربری آن به منطقه مسکونی در نظر گرفته‌شده است.

 

 

 

وی تصریح کرد: پروژه بهارستان با همان طرح و ویژگی‌های گذشته و طول هزار و 400 متر تأسیس می‌شود که بدین‌وسیله خیابان ارم، فردوسی و ایران‌زمین را پوشش می‌دهد.

 

 

مروری بر وقایع یکسال گذشته بر این پروژه می‌تواند بر اوج بی برنامگی ، اختلافات نهادهای تصمیم گیرنده شهری در خرم‌آباد را نشان می‌دهد.

 

زیرگذر گلدشت

کلنگ زنی پر حاشیه

 

 

کلنگ زنی این تقاطع از ابتدا با حاشیه هایی برخوردار بود و علیرغم تکذیب مسئولان، همان روزها هم خبرهایی از اختلافات شورای شهر و شهرداری خرم آباد بر سر این پروژه شنیده می شد و علیرغم این حاشیه ها اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر خود به لرستان ، کلنگ زنی این طرح را عهده دار شد که البته به علت شرایط نامساعد جوی و وزش شدید باد این امر میسر نشد اما کار اجرایی این پروژه با قطع درختان محل پروژه و از بین بردن فضای سبز موجود آغاز شد.

 

 

 

شروع پر حرف و حدیث

 

 

علیرغم کلنگ زنی صورت گرفته در خرداد ماه امسال، عملیات اجرایی این پروژه حدود 4 ماهه بعد شروع شد که با توجه به این که از گوشه و کنار خبرهای زیادی از اختلافات جدی شورای شهر و شهرداری در مورد این پروژه شنیده می شد اما همگی مسئولان مربوطه با سکوت در این مورد حرفی از این اختلافات نمی زدند و پس از 4 ماه با نصب تابلوها و ورود جدی ماشین آلات کار اجرایی این پروژه آغاز شد.

 

 

 

علنی شدن اختلافات

 

علنی شدن اختلافات در این پروژه از مرداد ماه امسال شروع شد  و از آن جایی که علی جهان آرا رئیس شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگاران از اشکالات وارده به قرارداد تقاطع غیر همسطح بهارستان سخن گفت.

 

 

 

جهان‌آرا بیان کرد: «یک روز پیش از این‌که پاکت‌های مناقصه باز شود ماشین‌آلات در میدان گلدشت خرم‌آباد مستقر می‌شود که البته کلیات طرح تصویب شده نه جزییات.»

 

 

 

وی ادامه داد: «حتی در کلیات طرح هم مخالفان می‌گویند پیمان‌کار قیمت بالایی اعلام کرده که باید به‌طور دقیق جزئیات کار از طرف شورای شهر بررسی شود.»

 

 

 

پس از صحبت های جهان آرا، و در شهریورماه کیان پور معاونت عمرانی وقت استانداری لرستان که در همان روزها از کار  برکنار شد طی نامه ای ایرادات جدی به نحوه برگزاری مناقصه و مبلغ واگذاری این پروژه وارد نمود.

 

 

زیرگذر گلدشت

 

برکناری مهرابی و تعطیلی پروژه

 

 

محمد مهرابی شهردار خرم آباد که بیشترین حمایت ها را از انجام پروژه غیر همسطح بهارستان داشت در تاریخ 29 آبان ماه از شهرداری سمت شهرداری خرم آباد برکنار شد و بلافاصله پس از چند روز از این برکناری شاهد جمع آوری ماشین آلات این پروژه توسط پیمانکار این طرح بودیم و تنها چیزی که بر جای ماند تلی از خاک ناشی از این پروژه است.

 

 

 

عدم تحقق وعده استاندار در راه اندازی مجدد پروژه

 

پس از تعطیلی این پروژه استاندار لرستان از راه اندازی مجدد این پروژه خبر داد و در تاریخ 8 آذرماه امسال خبر از راه اندازی این پروژه تا 10 روز آینده  داد یعنی بر اساس این وعده، این پروژه می بایست از  18 آذرماه مجدد به کار نماید که هنوز شاهد چنین امری نیستیم.

 

 

 

ماده ۴۸ شدن غیرمنتظره پروژه بهارستان

 

 

جهان آراء در اسفندماه سال 1393 به ورود سازمان بازرسی استان به دلیل ایرادات وارده به بحث مناقصه پروژه تقاطع غیر هم سطح بهارستان و ماده ۴۸ شدن پیمانکار این پروژه اشاره کرد و گفت: پس از مدت کوتاهی از اجرای تقاطع غیر هم سطح بهارستان این پروژه بطور غیرمنتظره ای توسط شهردار وقت ماده ۴۸ شد که شورای شهر خرم آباد دلایل محمد مهرابی را برای این منظور قانع کننده تشخیص نداد.

 

 

 

وی بلاتکلیفی پروژه بهارستان به علت بوجود آمدن وضعیت نامناسبی که در ورودی شهر خرم آباد بوجود آمده را نگران کننده دانست و بیان داشت: با تعطیلی این پروژه یکی از ورودی های بزرگ شهر خرم آباد دچار نقصان شده و وضع موجود به نفع مردم شهر و مسئولین نبوده و ادامه این روند به نفع شهر نیست.

 

 

 

رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر هم سطح بهارستان مصوبه ای داشته است که شورای شهر خرم آباد آن را هنوز باطل نکرده و به اجرای آن اعتقاد داشته است چرا که اجرای این پروژه به نفع شهر خواهد بود.

 

 

 

جهان آراء هدف از تشکیل این جلسه را تعین تکلیف وضعیت پروژه بهارستان دانست و گفت: لازم است این پروژه با یک ساز و کار جدیدتری دنبال شده و مشخص شود که آیا اجرای آن به همان شکل قبل ادامه پیدا خواهد کرد یا اینکه لازم است طول آن کاهش یابد.

 

 

 

وی افزود: رها شدن پروژه تقاطع غیر هم سطح بهارستان ناتوانی ما را در به سرانجام رساندن این پروژه نشان داده و این موضوع باعث دلزدگی مردم شهر از مسئولین خواهد شد لذا بایستی اجرای آن دوباره از سر گرفته شده و مشکلات قبلی در این زمینه از بین رود.

 

زیر گذر بهارستان

 

شروع مجدد!!!

 

حال با صحبت های صورت گرفته در جلسه روز گذشته شورای شهر باید دید که آیا این بار اجرای پروژه به سرانجام می‌رسد یا این که پس از چند وقت دیگر دوباره با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

 

 

یک سوال هم که در این بین باقی می ماند و کسی در مورد آن سوال به میان نیاورده خسارت وارده به پیمانکار قبلی است که علی‌الظاهر باید مبلغ هنگفتی هم باشد که آیا چه میزان به این پیمانکار باید پرداخت شود در مورد این مبلغ خسارت که قطعا از عوارض پرداختی شهروندان خرم آبادی پرداخت خواهد شد و چه کسی باید پاسخگو باشد؟

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • متعجب

    این پروژه باعث :
    کلنگ زنی معاون اول
    برکناری معاون عمرانی
    استیضاح مدیریت شده شهردار قبلی
    مصاحبه های فراوان
    .
    .
    . شد مواظب خودتون و سایتتون باشید هواتون نکنند اونها که چشم به این پروژه بسته اند
    راستی کدام معضل ترافیکی و کدام راه دسترسی جدید و کدام مشکل با این صد میلیارد تومان که میشود مبلمان شهری خرم آباد را در چندین نقطه متحول کرد حل می شود؟

  • علی

    مردم اها لی کوی دانشگاه لرستان منطقه گلدشت غربی اینو دیدن که از اصحاب رسانه ودادستان محترم ومسیولین بلندپایه استان ووکلای ملت آقایان عبدی وآقامحمدی درخواست کمک کردند. انشااله بامتخلفین برخوردشود واین منطقه احیا گردد

نظرات