لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

«کیانا» دختر شش‌ساله لرستانی 26 بهمن 93 بر اثر تزریق آمپول پنی سیلین در لحظه دچار فلج شدن می‌شود و بعد از گذشت چهار ماه از این حادثه تاکنون مشخص نشده که علت این حادثه تزریق داروی فاسد یا تزریق نامناسب آمپول بوده است.

امین بهاروند در گفت‌و‌گو با لرستان خبر،  در مورد خبر منتشر شده مبنی بر فلج شدن دختر 6 ساله خرم‌آبادی در اثر تزریق آمپول اظهار داشت:کودک خرم ‌آبادی بر اثر بیماری گلو درد به پزشک مراجعه کرده که بعد از معالجه پزشک برای وی تزریق پنی سیلین تجویز شد.

 

وی افزود: در ماهای قبل به این کودک پنی سیلین تزریق شده بود و نیازی به تست مجدد نبود.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان لرستان گفت: بعد از تزریق پنی سیلین به کودک وی از ناحیه نیم تنه پائین فلج شده و سریع بستری شده و متخصص مغز و اعصاب او را معاینه می‌کند.

 

وی عنوان کرد:‌ بعد از معاینه پزشک، این کودک به بیمارستان تخصصی کرمانشاه اعزام و چند روز آنجا بستری بود و فوق تخصصی که در کرمانشاه کودک را معاینه می‌کند دلیل قطعی برای آن را اعلام نکرده که شاید تزریق و یا یک بیماری دیگر بوده است و بعد از کرمانشاه این کودک را به تهران اعزام و مدت 40 تا 45 روز در آن جا بستری بود.

 

بهاروند عنوان کرد: کمیسیونی در بیمارستان مفید تهران متشکل از چهار تا پنج فوق تخصص نورولوژی اطفال برای هم‌اندیشی پیرامون علت فلج کودک 6 ساله خرم‌آبادی پس از تزریق پنی‌سیلین در بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد تشکیل‌شده است.

 

وی افزود: اعضای این کمیسیون هنوز به هیچ جمع‌بندی و نتیجه‌‌ای نرسیده‌اند و شایعاتی مبنی بر حساسیت کودک به پنی‎سیلین و عدم تست آمپول قبل از تزریق نادرست است، چون این کودک 6 ساله تا قبل از این حادثه، سه بار سابقه تزریقی پنی‌سیلین داشته است.

 

بهاروند عنوان کرد: تا قبل از اعلام اظهارات متخصصان مغز و اعصاب کمیسیون، هیچ قضاوتی نمی‌توان درباره موضوع و علت اصلی این ضایعه داشت.

 

به گزارش لرستان خبر، «کیانا» دختر شش‌ساله لرستانی 26 بهمن 93 بر اثر تزریق آمپول پنی سیلین در لحظه دچار فلج شدن می‌شود و بعد از گذشت چهار ماه از این حادثه تاکنون مشخص نشده که علت این حادثه تزریق داروی فاسد یا تزریق نامناسب آمپول بوده است.

 

در چهار ماه اخیر هیچ‌کدام از مسئولان کشوری و استانی پیگیر وضعیت این دختر شش‌ساله و خانواده‌اش نشده‌اند کمااینکه به دلیل عدم توان مالی این خانواده شدت عفونت‌های وارده سبب شده که «کیانا» در خطر از دست دادن کلیه‌های خود نیز باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • احمدرضا

    ای خدا خودت کمکش کن

  • محمد

    واقعاننگ به این مسئولین ......عرضه داشته باشین گندی روکه زدین جمع کنین....دخترمعصوم باپدری کارگرچه بایدبکنه ....خبرش توشبکه سراسری پخش شده

  • ناشناس

    کاش یک آقا زاده بود!!!! شاید اونجوری قضیه بهتر بررسی می شد!!!!!

نظرات