رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: علاوه بر این روستاییان منطقه ونایی با عدم رعایت موارد زیست‌محیطی سبب شده‌اند تا آب روستا قابلیت خود را به عنوان منبع آب نداشته باشد.

به گزارش لرستان خبر، امیر ساکت عصر امروز در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، اظهار داشت: یکی از ضروریات، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پسماندها در شهرها و مناطق روستایی است.

 

وی افزود: در این راستا و در زمینه بهره‌گیری از کارشناسان اداره محیط‌زیست بروجرد آمادگی لازم را برای آموزش مباحث موردنظر در صورت درخواست بخشداران دارد.

 

رئیس اداره محیط‌زیست بروجرد با اشاره به این‌که مدیریت صحیحی برای پسماند فضولات حیوانی در روستاها وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از معضلات روستاها در کنار پسماندهای خانگی همین فضولات حیوانی است و باید به روستاییان آگاهی‌بخشی شود که وجود زباله‌های رهاشده در اطراف روستاها سبب وجود حیوانات موذی و مشکل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تمکین نکردن مردم در برابر قانون و نیز کمبود امکانات و تجهیزات یکی از مشکلات و موانع اصلی در جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندها در مناطق روستایی و شهری است.

 

ساکت با اشاره به این‌که امکانات لازم در اختیار بخشداری است و تنها اداره محیط‌زیست وظیفه نظارتی بر جمع‌آوری زباله دارد، بیان کرد: علاوه بر این روستاییان منطقه ونایی با عدم رعایت موارد زیست‌محیطی سبب شده‌اند تا آب روستا قابلیت خود را به عنوان منبع آب نداشته باشد.

 

محمد کیانی، معاون فرماندار بروجرد در این نشست اظهار داشت: فرمانداری بروجرد تلاش خود را در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای احداث مرکز پسماند در بروجرد به کار گرفته است.

 

وی افزود: تملک زمین موردنیاز برای احداث این مرکز برای این که در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، یکی از اقدامات در این جهت است که در صورتی که سرمایه‌گذار مشخص شود، همکاری تمامی دستگاه‌های در این امر ضروری است.

 

معاون فرماندار بروجرد عنوان کرد: با وجود اقداماتی که در زمینه تفکیک زباله از مبدأ انجام شده بود اما وجود مشکلات عدیده این امر را نیمه‌کار گذاشت.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات