دادستان بروجرد:

لرستان خبر: دادستان بروجرد گفت: 80 درصد جرائم زندانیان عامل اقتصادی دارد و این نشان از وضعیت مالی ضعیف آن‌ها دارد.

به گزارش لرستان خبر، مصطفی جعفری ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی خیران انجمن حمایت از زندانیان اظهار داشت: 80 درصد جرائم زندانیان عامل اقتصادی دارد و این نشان از وضعیت مالی ضعیف آن‌ها دارد.

 

وی افزود: خانواده‌های زندانیان با زندانی شدن سرپرست خانواده، با وجود شرایط آزاردهنده عاطفی متحمل بار مالی معیشیتی می‌شوند.

 

دادستان بروجرد با اشاره به انجمن حمایت از زندانیان، عنوان کرد: این انجمن با هدف کمک به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها تشکیل شده است که در این راستا مشخصات زندانیان در اختیار این انجمن قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم و توان این انجمن از حمایت‌های آن برخوردار شوند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که وضعیت سخت معیشتی خانواده‌های زندانیان سبب در معرض قرار گرفتن آن‌ها نسبت به آسیب‌ها می‌شود، بنابراین این انجمن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده تلاش می‌کند.

 

جعفری بیان کرد: این انجمن در صورت تأمین منابع اعتباری از زندانیان جرائم غیرعمد نیز که سابقه قبلی محکومیت نداند، حمایت می‌کند بناباین خیران اطمینان داشته باشند که کمک‌های آن‌ها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

 

وی با اشاره به این‌که زندانیان به جای این‌که چرخ اقتصادی خانوااده و کشور را بچرخانند، بار مالی نیز بر خانواده و دولت تحمیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: بخشی از سرمایه کشور و شهرستان که باید در راه توسعه شهرستان و کشور استفاده شود، برای حراست و نگهداری از زندانیان هزینه می‌شود.

 

دادستان بروجرد گفت: تعداد زندانیان در بند شهرستان بروجرد 1300 نفر است که برخی از آن‌ها به دلیل ضعف در بنیه اعتقادی و دینی در زمان مرخصی نیز مرتکب جرم تازه‌ای می شوند.

 

محمود مقدسی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بروجرد در این نشست اظهار داشت: با وجود این‌که بیش از 80 درصد خانواده‌های زندانیان زیرخط فقر زندگی می‌کنند، این انجمن اعتبار کافی برای رفع تمامی مشکلات خانواده زندانیان را ندارد.

 

وی افزود: باید فرهنگ نادرست نسبت به خانواده‌های زندانیات تغییر کند چراکه نگرش منفی نسبت به این خانواده‌ها سبب عدم جلب حمایت خیران برای کمک به آن‌ها می‌شود.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بروجرد عنوان کرد: این انجمن تا‌کنون اقداماتی نظیر جمع‌آوری کمک‌های نقدی به ارزش  296 میلیون و 180 هزار ریال و اهداء 50 فقره کارت هدیه یک میلیون ریالی برای بند مردان و 40 فقره کارت 500 هزار ریالی برای بند بانوان را انجام داده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات