شهردار خرم آباد:

شهردار خرم آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد، با ساماندهی اطراف پل ‌شاپوری خرم‌آباد فضای سبز زیبایی در حاشیه آن ایجاد کند و بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب کشور را در این محدوده احداث نماید.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از روابط عمومی شهرداری خرم آباد، یحیی عیدی بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عده‌ای اظهارنظرهایی در مورد منابع، اطلاعات و استعداد‌های مدیریت شهری می‌کنند که احساس می‌کنم با واقعیت‌های شهرداری آشنایی ندارند.

 

وی بابیان این‌که این افراد، خرم‌آباد را با شهرهای بزرگ مقایسه می‌کنند و انتظار دارند همانند آن شهرها باشد، افزود: این در صورتی است که توسعه شهر وابسته به منابع مالی است و با مدیریت بدون پول جوابگو نخواهد بود.

 

شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که خرم‌آباد 500 هزار نفر جمعیت دارد و بودجه شهرداری‌اش در سال 107 میلیارد تومان است بیان کرد: شهری مانند همدان با جمعیتی حدود 300 هزار نفر بیش‌تر ازاینجا، بودجه شهرداری‌اش 10 برابر بودجه خرم‌آباد است.

 

وی علت این موضوع را گردش مالی و رونق اقتصادی در دیگر شهر‌ها عنوان کرد و گفت: هر میزان گردش مالی در خرم‌آباد بالا برود درآمد شهرداری هم افزایش خواهد یافت.

 

عیدی بیرانوند بابیان این‌که ممکن است با تکنیک‌ها و مشارکت با بخش خصوصی، بخشی از درآمد شهرداری را جذب کنیم، خاطر‌نشان کرد: منابع در‌آمدی روز‌مره و جاری نمی‌تواند با مشارکت بخش خصوصی تأمین شود.

 

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: بسیار نیازمند هستیم که واقعیت مدیریت شهری را همه بدانند و در این رابطه شناخت داشته باشند که مدیریت شهری چه وضعیتی دارد.

 

عیدی بیرانوند ضمن تأکید بر این‌که لازم است روی شهر بیش‌تر کار شود و ظرفیت‌هایمان را باید معرفی نمود، افزود: خرم‌آباد قطب صنعتی، تجاری، مذهبی و غیره نیست ولی ظرفیت‌های مهمی مانند موسیقی، آثار تاریخی، آب و هوای خوب را دارد.

 

وی بیان کرد: لرستان از معبر گردشگری بایستی به مقصد گردشگری تبدیل شود.

 

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: با احداث اماکن گردشگری در تپه‌های مشرف به شهر، ساخت مفرغ‌های ارزشمند، چشمه‌های زیبا سعی در شبیه‌سازی این موارد نموده‌ایم تا بتوانیم آینده خوبی را برای این شهر و همچنین استان به ارمغان بیاوریم.

 

عیدی بیرانوند یکی از مشکلات شهری را اختلاف و چنددستگی دانست و گفت: ما بایستی تلاش کنیم که خوبی‌ها را انعکاس دهیم و از تفرقه و درگیری اجتناب کنیم و به دنبال فضای زیبا برای شهر و استان باشیم.

 

وی یکی از اقدامات مهم شهرداری را احداث آبشار طلایی واقع در منطقه دره گرم ذکر کرد و اظهار داشت: این پروژه در کمیسیون ماده 5 مصوب شد که هم‌اکنون آغاز به کارشده است و با احداث این پروژه از فرصت سوزی‌هایی که در آنجا صورت می‌گرفت جلوگیری نمودیم.

 

عیدی بیرانوند گفت: عده‌ای زمین‌خوار با ساخت‌وساز غیر‌مجاز و همچنین انباشته شدن نخاله‌ها قصد تصرف آن منطقه را داشتند که با اجرای این طرح از رشد آن‌ها جلوگیری کرده و ساخت‌وساز‌های غیر‌مجازی که در آنجا صورت گرفته را در اسرع وقت تخریب خواهیم کرد.

 

شهردار خرم‌آباد از مساعدت استانداری، منابع طبیعی و ورود دادستانی در رابطه با تپه کهریز خبر داد و تصریح کرد: عده‌ای هم در این مجموعه با ساخت‌وساز‌های غیر‌مجاز قصد تصرف این مکان را داشتند که دادستان خرم‌آباد به موضوع ورود پیدا کرد و اجازه نداد آن‌ها به هدفشان برسند.

 

عیدی مساحت این پروژه را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: با احداث این مجموعه گردشگری ورودی زیبایی را در جاده خرم‌آباد- بروجرد خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: شهرداری خرم‌آباد در نظر دارد، با ساماندهی اطراف پل ‌شاپوری خرم‌آباد فضای سبز زیبایی در حاشیه آن ایجاد کند و بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی غرب کشور را در این محدوده احداث نماید.

انتهای پیام/پ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    همدان کار میکنن
    عین بعضی جاها نیستن دزدی کنن

  • همشهری

    فقط وعده وحرفه همانند وعده های 6ماه بیش واسه بل شکسته

نظرات