نگرانی‌ها همچنان باقیست؛

هرساله با آغاز فصل تابستان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، استقبال از مجموعه های تفریحی و سرگرمی افزایش می یابد که بهره مندی و استفاده بهینه از این اماکن نیازمند توجه ویژه مسوولان در بخش استانداردسازی تجهیزات و وسایل موجود در این اماکن است.

به گزارش لرستان خبر، در این ایام بیشتر خانواده ها برای داشتن اوقاتی مفرح و پرهیجان، شهربازی ها را به عنوان یکی از مقاصد اصلی تفریح در زمان بیکاری و اوقات فراغت انتخاب می کنند.



حضور گسترده مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در این مکان ها برای بازی و تفریح، ضرورت توجه به اصل استانداردسازی و ارتقای سطح کیفی در این مراکز تفریحی را دوچندان کرده است چرا که بی توجهی به موضوع استانداردسازی لوازم و تجهیزات بازی و سرگرمی در شهربازی ها و مکان های تفریحی به عنوان یک تهدید می توانند موجب بروز حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان شود.



کم توجهی از جانب متولیان و صاحبان این مراکز و عدم بکارگیری تجهیزات مناسب و استاندارد و کیفی سازی لوازم تفریحی و بازی موجود دراین مراکز، تهدیدی برای خانواده ها در هنگام حضور در شهربازی ها و استفاده کودکان و نوجوانان از وسایل بازی می شود.

20100623334


البته شکل و ظاهر برخی وسایل بازی در شهربازی ها به واقع نمایانگر خطرات این وسایل است، اما افراد به ویژه کودکان و نوجوانان چنان غرق در هیجان ناشی از استفاده از این لوازم تفریحی هستند که توجه به موارد ایمنی و استاندارد بودن این وسایل را کمتر مورد توجه قرار می دهند و از حضور در این مکان ها لذت می برند.



این در حالی است که متاسفانه در حال حاضر شهر بازیهای لرستان و تجهیزات تفریحی این مکان ها غیر استاندارد هستند و این موضوع توسط مدیر کل استاندارد لرستان اعلام شده است .

139403101741009935407024



نتایج بازرسی از تجهیزات تفریحی مستقر در پارک های بازی و شهربازی های استان لرستان، در سال جاری حاکی از مغایرت با استاندارد ملی مربوطه است.



مدیر کل استاندارد لرستان در این باره می گوید:29 مرکز بازی و 196 وسیله بازی در این استان مورد بازرسی قرار گرفت که بنا بر گزارش شرکت بازرسی، برخی از این وسایل باید جمع آوری شوند.

139403101739421035407004


مرضیه قنبریان افزود: در نشست بیست و سوم خرداد ماه سال جاری، که با حضور رابطین شهرداری ها در محل این اداره کل برگزار شد، نتایج بازرسی ها به تفکیک شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.



به گفته وی در این ارتباط تا پایان تیرماه امسال به بهره برداران و مالکان تجهیزات بازی فرصت داده شد تا نسبت به رفع نواقص و یا جمع آوری تجهیزات خارج از استاندارد اقدام کننند.

 

181256_0604f

وی همچنین افزود : گزارش مصور بازرسی های تجهیزات تفریحی به استاندار لرستان، شهرداران و شورای شهر اعلام شده است.



وی اظهار کرد :تجهیزات تفریحی مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند و استانداردسازی آن ها به منظور حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان به ویژه کودکان، در دستور کار اداره کل قرار دارد.

 

20100623334
قنبریان با بیان اینکه گزارشی در خصوص شهربازی کیو خرم آباد به شهرداری این شهر ابلاغ شده افزود: در صورت عدم توجه به این موضوع مجبور هستیم اقدامات قانونی را که منجر به معرفی شهردار به دستگاه قضایی یا پلمب وسایل مربوطه می شود را انجام دهیم.



وی تصریح کرد طرح هماهنگ اجرای استاندارد طاها در استان در حال اجراست که در آن تمامی اقلامی که مشمول استاندارد اجباری هستند کنترل می شوند و در این زمینه سه شرکت بازرسی در سطح استان فعالیت می کنند. منبع: ایرنا
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات