جانشین فرمانده پلیس راه لرستان:

لرستان خبر: جانشین فرمانده پلیس راه استان لرستان گفت: سهم تصادفات راه‏‌های روستایی 20 تا 30 درصد تمامی تصادفات در کشور است بنابراین با رعایت قوانین از سوی رانندگان و اقدامات به‌موقع می‌توان این سوانح را به صورت 100 درصدی مهار کرد.

به گزارش لرستان خبر، مصطفی دالوند عصر امروز در نشست با دهیاران شهرستان بروجرد اظهار داشت: بسیاری از زندانیان به دلیل نداشتن بیمه در حوادث و تخلفات رانندگی در زندان‌ها به سر می‌برند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که حوادث جاده‌ای تبعات و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، بنابراین می‌توان با آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی بخش عمده‌ای از تصادفات را کاهش داد.

 

جانشین فرمانده پلیس راه لرستان عنوان کرد: با اقدامات خوبی که در زمینه به‌سازی جاده‌ها، فرهنگ‌سازی و ایمن‌سازی خودروها انجام شده، آمار تلفات 27 هزار نفری سال 84 در تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به سهم 20 تا 30 درصدی تصادفات راه‌های روستایی در تصادفات کشوری، تصریح کرد: در صورتی که رانندگان قوانین را رعایت کنند و از سویی اقدامات لازم و به‌موقع انجام شود، بسیاری از سوانح رانندگی در جاده‌ها و راه‌های روستایی کاهش یافته و به صورت 100 درصدی مهار می‌شود.

 

دالوند به افزایش استفاده جوانان روستایی از موتورسیکلت اشاره و بیان کرد: راکبان موتورسیکلت به دلیل ناآگاهی مرتکب تصادفاتی می‌شوند که در 75 درصد از موارد راکب موتورسیکلت به دلیلی ضربه از ناحیه سر جان خود را از دست می‌دهد.

 

وی ضمن تأکید بر همکاری دهیاران با پلیس راه، خاطرنشان کرد: نصب بنر و پلاکارد در راستای آموزش نکات ترافیکی در راه‌های روستایی از سوی دهیاران می‌تواند میزان تصادفات را کاهش دهد.

 

حبیب جمشیدی، رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد در این نشست اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای عامل انسانی دارد.

 

وی به سهم 30 درصدی سوانح راه‌های روستایی در تصادفات کشور، افزود: 470 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بروجرد از 540 کیلومتر راه روستایی آسفالت و به‌سازی شده است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد بر همکاری دهیاران و روستاییان در کاهش تصادفات تأکید و عنوان کرد: برای نصب علائم راهنمایی رانندگی در راه‌های روستایی بروجرد یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

وی فرهنگ‌سازی برای راکبان موتورسیکلت و خودرو را در روستا از وظایف دهیاران دانست و تصریح کرد: خط‌کشی راه‌های روستایی دارای آسفالت از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری است که رهیاران با حضور در محل اجرای پروژه می‌توانند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات