لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

بیمارستان آیت‌الله بروجردی از پروژه‌های درمانی شهرستان بروجرد است که عملیات اجرایی آن به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون کند پیش رفته است.

به گزارش لرستان خبر، شهرستان بروجرد با جمعیت 400 هزار نفری دارای دو مرکز بیمارستانی شهید چمران و امام خمینی است که هریک با قدمتی 100 و 50 ساله اکنون جوابگوی نیاز شهروندان این شهرستان نیست و اگر فرسودگی این مراکز بیمارستانی را نیز به آن اضافه کنیم ضرورت احداث یک مرکز بیمارستانی جدید و تسریع در روند ساخت بیمارستان آیت‌الله بروجردی به اثبات می‌رسد.

 

بیمارستان آیت‌الله بروجردی در نیمه دوم سال 86 کلنگ‌زنی شد و از آن هنگام تاکنون در مقاطعی از زمان به دلیل نبود اعتبارات کافی معلق ماند تا به گفته برخی مسئولان روزهای پایانی احداث خود را درسال 94 سپری کند.

 

 

این بیمارستان به گفته مسئولان امر پیشرفته‌ترین مرکز درمان در استان لرستان است که در صورت احداث می‌تواند نیازهای درمانی مردم این منطقه را برآورده کند.

 

 

پیشرفت 60 درصدی بیمارستان آیت‌الله بروجردی

 

 

با اتمام دهه مبارک فجر و فروکش کردن جو بازدیدها و افتتاح‌های معمول این ایام روند تکمیل این بیمارستان همچون سال‌های متمادی به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه در روزهای اخیر با اعلام خبر حضور وزیر بهداشت در این شهرستان بار دیگر مسئولان خاک و خاشاک از چهره این بیمارستان در وقت بازدید وزیر زدودند تا به این‌گونه ثابت کنند در این میدان مرد عمل‌ هستند.

 

 

این در حالی است که رقابت در میان مسئولان استانی و شهرستانی بر سر تکمیل این پروژه درمانی، احداث آن را با تأخیر مواجه کرده به‌گونه‌ای که شاید کمتر کسی نداند که این بیمارستان اینک به ابزاری تبلیغاتی به‌منظور نیل به اهداف برخی افراد و اشخاص تبدیل‌شده و خبری از تلاش در راستای اخذ اعتبارات لازم به‌منظور تکمیل آن در دست نیست بنابراین همچنان فضا برای تاخت‌وتاز تبلیغاتی گسترده است.

 

 

هرچند بهره‌برداری از این بیمارستان که هم‌اکنون پیشرفت 60 درصدی دارد در دهه فجر امسال دور از ذهن است اما می‌توان افق‌های روشنی برای تکمیل آن درسال آینده مشاهده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حبیب جمشیدی  رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد در مورد وضعیت بیمارستان220 تختخوابی آیت‌الله بروجردی اظهار داشت: پروژه احداث بیمارستان220 تختخوابی آیت‌الله بروجردی در شهرستان بروجرد به‌ عنوان یک پروژه ملی در دست اجرا است و تاکنون نزدیک به 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

تکمیل بیمارستان آیت‌الله بروجردی نیازمند 18 میلیارد اعتبار

 

 

وی بابیان اینکه تاکنون 120 میلیارد ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است، افزود: تکمیل این بیمارستان نیازمند 180 میلیارد ریال اعتبار دیگر است تا در موعد مقرر آماده بهره‌برداری شود.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد از بهره‌برداری این بیمارستان تا پایان امسال خبر داد و عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار امکان بهره‌برداری از آن تا پایان امسال وجود دارد، اما تاکنون بودجه سال 94 برای تکمیل این پروژه تخصیص نیافته است که با روند کنونی بهره‌برداری از آن تا پایان امسال محتمل است.

 

وی به برخی مشکلات موجود در راه احداث این بیمارستان اشاره کرد و گفت: حتی در صورت تکمیل احداث این بیمارستان، تامین تجهیزات موردنیاز  آن از قبیل تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی نیز نیاز به‌صرف اعتبار تقریبی500 میلیارد ریالی دارد.

 

مسلم پور قاسمیان فرماندار ویژه بروجرد اظهار داشت: تکمیل، تجهیز و افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی در اولویت نخست تخصیص اعتبارات سال 94 است.

 

وی افزود: احداث این بیمارستان با تأمین اعتبارات از محل‌های پیش‌بینی‌شده تسریع می‌شود و در صورت تأمین اعتبار باقیمانده احداث این بیمارستان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نامناسب بودن زیرساخت حوزه سلامت شهرستان بروجرد

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از این پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های حوزه سلامت و وضعیت درمانی شهرستان بروجرد نامناسب است که امید است روند ساخت این بیمارستان باوجود اعتبارات پیش‌بینی‌شده رو به بهبودی برود و  تا پایان سال 94 شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

 

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز پیش‌ازاین در جریان بازدید از این پروژه اظهار داشت: درصورتی‌که در سه‌ماهه نخست سال 94 اعتبارات تخصیص داده شوند و همچنین از طریق تنخواه اعتباری به بیمارستان آیت‌الله بروجردی تعلق گیرد تلاش می‌شود این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی 27 بهمن‌ماه 93 در جریان بازدید از روند تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی در با لزوم تسریع درروند تکمیل این پروژه، اظهار داشت: بیمارستان آیت اله بروجردی یک بیمارستان عمومی و جنرال است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبارات لازم روند احداث آن تسریع شود.

 

پیشرفت فیزیکی 55 درصدی بیمارستان آیت‌الله بروجردی درسال 93

 

وی افزود: بیمارستان آیت اله بروجردی دارای 32 تخت مراقبت‌های ویژه، هشت اتاق عمل، 11 تخت دیالیز داشته و با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این بیمارستان با زیربنای یک هزار و 600 مترمربع در پنج طبقه در دست احداث است و به‌منظور ادامه روند عملیات اجرایی آن در لایحه بودجه سال 93 مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است که مقرر شد مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سایر اعتبارات به این پروژه تعلق گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون 200 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این بیمارستان هزینه شده، بیان کرد: 245 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این پروژه اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبارات لازم برای ادامه احداث این بیمارستان، در بهترین شرایط این مرکز درمانی در دهه فجر سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

 

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان آیت‌الله بروجردی

 

 

 

این اظهارات تنها برای قلم‌فرسایی اهالی رسانه در میان آن‌ها دست‌به‌دست شد که به اعتراف بسیاری از صاحب‌نظران حوزه بهداشت و درمان، این بیمارستان تاکنون پیشرفت محسوسی درروند تکمیل آن به چشم نمی‌خورد و دور از ذهن است که بهمن‌ماه 94 آماده بهره‌برداری شود.

 

باوجود وعده‌های مکرر مسئولان اکنون بیمارستان آیت‌الله بروجردی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بناشده تا در بهمن‌ماه سال 94 آماده بهره‌برداری شود و در جریان سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان بروجرد و بازدید وی از روند پایانی آماده‌سازی بیمارستان آیت‌الله  بروجردی، با تجهیز آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت شد.

 

دستور وزیر برای تجهیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی

 

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی در حاشیه  بازدید از بیمارستان آیت‌الله بروجردی، اظهار داشت: دستور تجهیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد از امروز صادر می‌شود و تجهیزات موردنیاز این واحد درمانی خریدار و به‌محض تحویل  از اداره راه و شهرسازی در دو ماه تجهیز و به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه‌اندازی بیمارستان بروجردی مطالبه به‌حق مردم

 

 

 

 

 

 

 

 

در این سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در روند بازدید از مراکز بیمارستانی و تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی فرصتی پدید آمد تا فارغ از هرگونه جبهه‌گیری‌های معمول سیاسی گرد غفلت بزداییم ازآنچه تاکنون به انجام رسیده است و مطالبه به‌حق مردمان این دیار را از مسئول آن جویا شویم.

 

 

 

به نظر می‌رسد سفر چندساعته وزیر بهداشت به استان لرستان فارغ از حاشیه‌های معمول خود دستاوردهایی را برای این استان محروم به دنبال داشته که از آن جمله می‌توان به موافقت سید حسن قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر تجهیز بیمارستان آیت الله بروجردی در مدت‌زمان دوماهه پس از تحویل از بانی احداث آن یعنی اداره راه و شهرسازی اشاره کرد.

 

بنابراین تسریع روند آماده‌سازی بیمارستان آیت‌الله بروجردی که حدود 9 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد مطالبه به‌حق مردم شهرستان بروجرد است و مردم انتظار دارند در موعد آن راه‌اندازی و گرفتاری‌های درمانی آن‌ها برطرف شود. منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات