رئیس دادگستری بروجرد:

لرستان خبر: رئیس دادگستری بروجرد گفت: در پنج ماهه نخست امسال 600 فقره در شهرستان بروجرد ثبت شده است که از این مسزان 388 فقره توافقی بوده است.

به گزارش لرستان خبر، حمیدرضا بوالحسنی ظهر امروز در جلسه شورای تأمین شهرستان بروجرد اظهار داشت: متأسفانه در برخی نزاع‌های دسته‌جمعی در بروجرد قتل‌هایی اتفاق می‌افتد که به دلیل تصمیمات آنی در عصبانیت به وقوع می‌پیوندند.

 

وی افزود: در برخی بخش‌های شهرستان بروجرد به دلیل مبانی غیرفرهنگی و فرهنگ نادرستی که رایج است، نزاع‌هایی آغاز می‌شود که در آن سلاح گرم نقش تعیین‌کننده‌ای در وقوع قتل ایفا می‌کند.

 

رئیس دادگستری بروجرد به حجم پرونده‌های ارجاعی به دادگستری‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به اختلافاتی که در خرید و فروش ملک و به‌ویژه خرید و فروش از طریق قولنامه از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که 50 درصد از سهم پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی بروجرد را به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که معضل موادمخدر یکی از مشکلاتی است که تمام کشور از جمله بروجرد را درگیر خود کرده است، تصریح کرد: با وجود تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته با همکاری نیروی انتظامی، اطلاعات و نیروی بسیج شهرستان انجام شده همچنان موادمخدر به عنوان معضلی شناخته شده برای این شهرستان محسوب می‌شود.

 

بوالحسنی بیان کرد: سرقت یکی دیگر از موضوعات پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی بروجرد است که با تلاش‌های انجام شده از سوی نیروی انتظامی بروجرد آمار کشفیات سرقت به بیش از 100 درصد رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در بروجرد فراهم شود می‌توان شاهد بود که آمار سرقت و گرایش به موادمخدر در شهرستان کاهش یابد.

 

رئیس دادگستری بروجرد از افزایش پرونده‌های خانوادگی خبرداد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال 600 فقره در شهرستان بروجرد ثبت شده است که از این مسزان 388 فقره توافقی بوده است.

 

وی صنعتی بودن این شهرستان را عاملی برای افزایش مشکلات قضایی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در شهرستان‌های صنعتی تعطیلی و نیمه تعطیل شدن صنایع و کارخانجات ناشی از رکود اقتصادی مشکلاتی را ایجاد می‌کند که تأثیر آن را می‌توان در جامعه مشاهده نمود.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات