لرستان خبر گزارش می دهد؛

پلدختر طی شبانه روز گذشته و امروز در محاصره دو پدیده طبیعی و انسانی گردوخاک و آتش سوزی قرار گرفت و نیروهای ستاد اطفاحریق همزمان با گسترش آلودگی هوا به مهار آتش می پرداختند.

به گزارش لرستان خبر، استان لرستان در ماه های پایانی فصل تابستان در سال 94 میزبان آلودگی هوا بود به طوری که در این مدت هوای لرستان به مدت پنجاه و یک روز آلوده بود.

 

هر چند آتش سوزی های پلدختر که گویا بیشتر منشا عوامل انسانی دارند زمانی مهار شد و نیروهای ستاد اطفاحریق شهرستان پلدختر تا ساعت یک بامداد مشغول مهار آتش سوزی در منطقه دار باغ طایی بودند ولی هوای پلدختر هم آلوده شد و نفس کشیدن را برای هرکسی سخت می کرد.

 

آتش سوزی پلدختر

 

به طوری که شب گذشته میزان آلودگی هوا در پلدختر طوری بود که اکثر مردم دیگر نتوانستن در فضای باز استراحت کنند.

 

متاسفانه گردوخاک ،لطافت بارندگی رگباری اخیر که در پلدختر را داشتیم به ذراتی از خاک و به سختی نفس کشیدن تبدیل کرد.

 

با ورود موج گردوغبار ،پلدختر اولین شهرستان استان که با شدت زیادی آن را تجربه می کند واین در حالی است که در روزهای اخیر آتش سوزی جنگل و مراتع در این شهرستان به کابوسی تبدیل شده که گویا قصد تمام شدن ندارد.

 

گردوخاک در پلدختز

 

نبرد گردوخاک و آتش که از روز گذشته تا به حال امان مردم و ستاد اطفا حریق را بریده است ،نبود امکانات برای مهار آتش سوزی مسئله ای که مسئولان تا به حال نتوانستند آن را حل کنند و این باعث شده توان و نیروی انسانی در این راه گرفته شود.

 

برای اولین بار شب گذشته شاهد هم زمانی دو پدیده طبیعی و انسانی بودیم به طوری که آتش سوزی جنگل های دار باغ طایی و گردوخاک جلوه ای از دست به هم دست دادن پدیدهای انسانی و طبیعی را نشان داد تا میزان عملکرد نیروها را مورد بررسی قرار دهد.

 

علی رغم آلودگی زیاد هوا ولی نیروهای مردمی و ادارای توانستند آتش سوزی جنگل های شهرستان پلدختر را مهار کنند و امروز این تیتر صحبت های فرماندار پلدختر در خصوص آتش سوزی ها بود.

 

نبرد خاک وآتش

 
مهرداد فتحی‌بیراوند مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص وضعیت آب و هوایی پلدختر اظهارکرد: در پی ورود موج جدید ریزگردها  به آسمان لرستان هم‌ اکنون میزان آلودگی‌ هوا در این شهر به 12 برابر حد مجاز استاندارد رسیده است.
 
 
وی بااشاره به خطرناکی بودن وضعیت هوای پلدختر  اظهار داشت: میزان ذرات معلق با قطر 2ونیم میکرون در پلدختر 480 میلی‌گرم بر متر مکعب است.
 
 
به نظر می رسد ستاد مدیریت بحران باید چاره ای در خصوص شهرستان پلدختر کند زیرا هر اتفاق طبیعی یا انسانی می افتد این منطقه در معرض آسیب قرار می گیرد و نیاز است که در کمترین مدت زمانی سوله ستاد بحران پلدختر تجهیز شود . منبع: بیان روز

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات