لرستان خبر گزارش می دهد؛

کارگران شهرداری بروجرد در حالی این روزها از حقوق بی بهره اند که عده ای درصدد وارد کردن آنها به بازی های انتخاباتی هستند.

به گزارش لرستان خبر، کارگران شهرداری بروجرد در آستانه انتخابات مجلس دلسوزان جدیدی پیدا کرده اند! کسانی که خود از مسببان اوضاع اسفناک مدیریت شهرداری بروجرد و کارگران زحمتکش آن هستند و اکنون در حالیکه در روزهای سرنوشت ساز انتخابات قرار داریم به عنوان ناجی! در حال خودنمایی اند.

 

نقشه راه این افراد که عرصه به دلیل عملکرد ضعیف و شعارهای توخالیشان خطرناک شده، کاملا مشخص است.

 

شورای شهر بروجرد باید وظیفه خود را حداقل در این مورد به نحو درست و منطقی انجام دهد زیرا متاسفانه عده ای برای کسب رای قصد دارند شهرداری بروجرد را از چاله به چاه بیاندازند و این مسکن زودگذر را به این مدیریت ناکارآمد وارد کنند و پس از آن شهرداری و کارکنان و کارگران آن را تا انتخابات بعدی به فراموشی بسپارند.

 

وام 20 میلیارد تومانی که قرار است شهرداری بروجرد با سود 22 درصدی آن را بازپرداخت کند، با ناتوانی مدیریت شهرداری در ایجاد درآمد پایدار و وضعیت مدیریتی راکد و غیرخلاق کنونی این مجموعه در آینده خود مشکل ساز می شود.

 

نهادهای نظارتی و مسئول باید در امور شهرداری بروجرد احساس مسئولیت کنند و با ورود جدی و و بدون تعارف نگذارند که این نهاد ورشکسته بیش از این در باتلاق مشکلات خود ساخته و دیگر ساخته فرو رود. منبع: روزهای بروجرد

 

به گزارش لرستان خبر؛ تاخیر حدود شش ماه در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری بروجرد موجب شده تا این افراد با مشکلات و چالش های جدی مواجه شوند.

 

طی کردن شش ماه از سال و زندگی بدون هیچ منبع درآمدی برای هیچکس ساده نیست اما کارکنان شهرداری بروجرد و کارگران زحمتکش خدمات شهری این مجموعه با وجود زن و فرزند، اجاره خانه و دفترچه های اقساط بانکی هر روز به جای دست پر شرمندگی را به خانه می برند.

 

کارگران شهرداری بروجرد بهار و تابستان، آغاز سال تحصیلی و شب یلدا را در شرمندگی زن و فرزندان خود سپری کردند و از ترس صاحبخانه و اقساط بانکی روزها و شب ها را در استرس به سر می برند.

 

یکی از کارگران شهرداری بروجرد اظهار داشت: دریافت نکردن حقوق و سفره های خالی موجب به خطر افتادن سلامت روحی، روانی و بنیان خانواده کارگران شده است.

 

وی که مایل به ذکر نام خود نبود، افزود: در روزهای اخیر شنیده شده شهرداری درصدد تامین وام به مبلغ 200 میلیارد ریال است تا بتواند از این طریق مشکل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران را برطرف کند.

 

وی گفت: اوضاع شهرداری بروجرد خراب تر از آن است که با وام 200 میلیارد ریالی برطرف شود اما انتظار می رود این شایعه به واقعیت تبدیل و هرچه سریعتر بخشی از مشکلات مالی شهرداری بروجرد برطرف شود.

 

وی افزود: در دهمین ماه سال فقط سه ماه حقوق دریافت کرده ایم و هر روز با شرمندگی به خانه می رویم.

 

وی اظهار کرد: پرداخت نکردن حقوق قطعا عمدی نیست ولی کارگران نیز مانند همه اقشار جامعه هزینه هایی همچون اجاره خانه، خوراک، پوشاک، اقساط بانکی و درمان دارند.

 

وی تاکید کرد: برخی از کارگران یا کارمندان شهرداری دو شغل دارند و برخی دیگر زن و مرد کارمند هستند ولی برای برخی از کارگران و کارمندان حقوق شهرداری تنها منبع درآمدی است لذا پرداخت نشدن حقوق، زندگی آنها را با مشکل جدی مواجه می کند.

 

یکی دیگر از کارگران شهرداری بروجرد گفت: هر شب زباله ها را جمع آوری و به وظایف خود بدون دریافت هیچ مزدی عمل می کنیم و از مسئولان شهرداری انتظار داریم گام های اساسی برای حل مشکلات مالی این مجموعه بردارند.

 

وی افزود: شاید اگر کمی دقت کنیم هزینه بنرهای تعریف و تمجید و بسیاری از هزینه های اضافه شهرداری بتواند در ماه حقوق حداقل تعداد اندکی از کارگران که قادر به تامین نان شب فرزندان خود نیستند را جبران کند.

 

وی اظهار کرد: برخی از کارگران و نیروهای شهرداری با جمع آوری زباله های خشک و کارتن و فروش آنها پول فقط نان شب را به خانه می برند.

 

این کارگر زحمت کش خدمات شهری افزود: برخی از همکاران ما در ساعات غیراداری با چرخ دستی میوه می فروشند تا بتوانند حداقل در مقابل صاحبخانه ها شرمنده نشوند و اثاثیه آنها در کوچه ریخته نشود.

 

وی گفت: امروز بی توجهی به حقوق کارکنان شهرداری موجب شده تا کرامت و شخصیت این افراد در مقابل جامعه و خانواده هایشان با تهدید مواجه شود.

 

یکی از کارکنان شهرداری بروجرد جذب نیرو و استخدام های بی رویه را دلیل ناتوانی این نهاد در پرداخت حقوق کارگران دانست و افزود: اداره یک مجموعه در بحران و ارائه برنامه های کاری و اصولی برای عبور از آن هنر است وگرنه در حالت عادی که همه می توانند مدیریت کنند.

 

وی اظهار کرد: با وجود یکهزارو 700 نیرو و تکیه بر درآمد از راه کسب عوارض نمی توان شهرداری را اداره کرد.

 

وی ایجاد درآمدهای پایدار را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرداری بروجرد دانست و افزود: شهرداری و شورای شهر بروجرد نباید اجازه دهند تاخیر در پرداخت حقوق کارگران به هشت ماه یا یک سال برسد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره اظهار کرد: کارکنان و کارگران شهرداری به رغم وجود مشکلات از هیچ تلاشی در راستای خدمت رسانی دریغ نکرده اند.

 

عباس شمس الدینی افزود: شورا و شهرداری به زودی با تزریق وام 200 میلیارد ریالی بخشی از مشکلات این شهرداری را برطرف می کنند.

 

وی گفت: برخلاف شایعات بازپرداخت این وام سه ساله و ماهانه حدود پنج میلیارد ریال می باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد افزود: با بازنشسته شدن حدود 200 نیروی شهرداری، اخذ وام و پیش فروش املاک مجتمع تجاری حامیان کیش و نیز مجتمع تجاری میدان قیام بخش مهمی از مشکلات مالی شهرداری به زودی برطرف می شوند.

 

وی به کارکنان و کارگران شهرداری بروجرد نوید داد به زودی مجموع حقوق عقب افتاده این قشر یک جا پرداخت شود. منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    حرف مفت زدن کاری ندارد وقتی توانستید حقوق عقب افتاده را بدهید آنوقت اظهار نظر کنید آقای جمعه زاده تورا چه به ریاست شورای شهر

نظرات