عضو صنایع و معادن مجلس با اشاره به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مجدد مدارس، با پیشنهاد انتقال دفتر کار ابتکار به وسط شهر و مرکز آلودگی گفت: بجای مدارس سازمان محیط زیست باید تعطیل شود.

به گزارش لرستان خبر، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارخبر با اشاره به آلودگی هوای تهران و تعطیلی مجدد مدارس در دیروز دوشنبه و امروز سه شنبه و تاخیر 2 ساعته در شروع بکار ادارات گفت: در آذر ماه و وایل دی ماه هم چندین رو مدارس و ادارات به خاطر آلودگی هوا تعطیل بود.

 

پیشنهاد ما این است که بجای برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس، دارات و کارخانجات، باید در خصوص تعطیلی سازمان حفاظت از محیط زیست تصمیم گیری شود.

وی افزود: وقتی خانم ابتکار در سازمان مذکور بدنبال کارهای غیر از وظایف اصلی اش است و بخصوص در ایام انتخابات مجلس دهم، مشغله کاری و وظایف سیاسی اش زیاد شده، آیا بهتر نیست این سازمان تعطیل شود؟

چهره شاخص مجلس با طرح این سوال که خروجی سازمان حفاظت از محیط زیست برای مردم تهران و کلانشهرها چه بوده، تصریح کرد: سوال ما از خانم ابتکار این است که تهران جای خود، برای استانهای جنوبی و بخصوص خوزستان و کرمان که ریزگردها نفس مردم را بریده، چه اقداماتی انجام داده اند؟

 

قاضی پور با بیان اینکه سوال نمایندگان این است که خانم ابتکار کجایی؟ گفت: وقتی سازمانی برای انجام وظایف خود و رفع معضلات آلودگی، هیچ برنامه ای ندارد و عملکرد ضعیف و سیاسی رئیس آن صدای همه را درآورد، تعطیلی آن چه ضرری و باز بودن آن چه فایده ای دارد؟ این در حالی است که تعطیلی مدارس ضررهای جبران ناپذیری برای دانش آموزان و سیستم آموزشی کشور دارد.

 

وی گفت: ساختمان اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست و محل کار رئیس آن باید در وسط شهر و آلوده ترین نقطه شهر باشد تا آلودگی را درک کند نه در بهترین جای تهران و در کنار پارک بزرگ.

 

به دلیل آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی و مهدکودک ها دیروز و امروز تعطیل بوده و ادارات نیز امروز با 2 ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند.منبع:افکارخبر

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات