خرم آباد تنها مرکز استان فاقد ترمینال برون شهری

در حال حاضر شهرستان خرم آباد با جمعتی بیش از 500 هزار نفر تنها مرکز استانی به شمار می رود که هنوز پایانه مسافر بری برون شهری ندارد.

به گزارش لرستان خبر، لرستان به عنوان شاه راه ترانزیتی شمال به جنوب، استانی مهم در حوزه حمل و نقل و ارتباطی محسوب می شود چرا که روزانه تعداد زیادی از کامیون های حمل بار و نیز مسافران زیادی باید برای رفت و آمد از استان لرستان عبور کنند.

 از سوی دیگر وجود دانشگاه های متعدد در این استان و نیز مناطق بکر گردشگری و تاریخی افراد غیر بومی زیادی را به این استان می کشاند که لزوم رفاه در این حوزه توسعه زیرساخت ها است.

بی تردید پرداختن به بحث  راه های ارتباطی، فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافر بری توسعه سریع یک استان را به دنبال داد.

در حال حاضر شهرستان خرم آباد با جمعتی بیش از 500 هزار نفر تنها مرکز استانی به شمار می رود که هنوز پایانه مسافر بری برون شهری ندارد و همین امر موجب نارضایتی بسیاری از مردم و مسافران شده است.

 از طرفی تجمع تمام تعاونی های مسافربری در خیابان شریعتی به دلیل نبود یک پایانه متمرکز برون شهری باعث مشکلات فراوانی از جمعه ترافیک، نارضایتی رانندگان ماشین های سبک و سرگردانی مسافران غیر بومی را به وجود آورده است و جابه جا شدن این تعاونی های از خیابان شریعتی به یکی از مطالبات دیرین مردم خرم آباد تبدیل شده است.

حال ساخت ترمینال برون استانی، چند سالی است که در دستور کار قرار گرفته است و بعد از حرف و حدیث های فراوان بر سر جانمایی این پروژه در نهایت منطقه اسد آبادی- کرگانه برای احداث این پروژه انتخاب شد.

این مجموعه در25 هزار مترمربع جا نمایی شده و در چهار هزار و 300 متر در چهار طبقه در حال ساخت است؛ که طبقه اول با متراژ هزار و 200 ، طبقه دوم  هزار و 100، طبقه سوم 800 متر مربع وطبقات بعدی در متراژ کمتر در حال تکمیل شدن است.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد در خصوص وضعیت این ترمینال گفت: مراحل سفت کاری این پروژه به اتمام رسیده است و اکنون وارد فاز دوم این پروژه شده ایم.

وی گفت: طی مناقصه ای که برگزار شده است پیمانکار مرحله دوم این پروژه مشخص شده است  و بنا است ظرف مدت 6 ماه نخست سال آینده ترمینال برون شهری را به صورت کامل تحویل دهد.

شهردار خرم آباد در خصوص اعتبار این پروژه گفت: تاکنون 2 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و اعتبار یک و نیم میلیارد دیگر نیز برای فاز دوم این پروژه تخصیص داده شده است.

 عیدی بیرانوند افزود: احداث ترمینال برون شهری یکی از مطالبات به حق مردم خرم آباد است که در تلاش هستییم این مطالبه درسال آینده محقق شود.منبع:سفیر افلاک

 انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات