گزارشی از مبلمان نامناسب شهری؛

شهر کوهدشت فاقد مبلمان و ساختار مناسب شهری است و همچنان در معضلات بافت فرسوده و کمبود دست و پا می‌زند

به گزارش لرستان خبر، شهر کوهدشت فاقد مبلمان و ساختار مناسب شهری است و همچنان در معضلات بافت فرسوده و کمبود دست و پا می‌زند.

خیابانها و معابر در شهرستان کوهدشت، با وجود گسترش جمعیت، هنوز ساختار سنتی خود را حفظ کرده و در این مدت با وجود افزایش وسایل نقلیه، این معابر و خیابانها وسعت بیشتری پیدا نکرده و افزایش ترافیک در کوهدشت را رقم زده است.

ترافیک

باریک بودن خیابان اصلی این شهر، نبود پارکینگ در شهر و نبود چراغ قرمز در چهارراه سادات یکی از مشکلاتی است که موجب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

یکی از شهروندان کوهدشت در این رابطه گفت: ترافیک سنگینی در خیابان اصلی کوهدشت وجود دارد که باعث اتلاف وقت می شود.

ترافیک

این شهروند با بیان اینکه باید ساختار هندسی و وضعیت عبور و مرور در کوهدشت، اصلاح شود؛ اظهار کرد: به هنگام بارش باران، معابر دچار آبگرفتگی و ورود روان آبها به داخل خیابان می شود؛ مسئولان باید از نظر کارشناسان ترافیکی و امور شهری در تصمیم گیری های خود بهره ببرند.

یک راننده تاکسی نیز بیان  داشت: رانندگی در شهر کوهدشت با افزایش بی رویه ماشینها، وجود معابر تنگ و عدم نظارت بر تاکسیرانی خودروهای شخصی طاقت فرسا شده است.

ترافیک

وی افزود: ایستگاه های تاکسی در شهر کوهدشت جانمایی نشده و تاکسیرانی خودروهای شخصی بر میزان ترافیک شهری اضافه می کند.

این شهروند ضمن اشاره به اینکه باید سیستم حمل و نقل عمومی در کوهدشت تقویت شود؛ تصریح کرد: مسئولان باید برای افزایش بی رویه ی ترافیک شهری چاره ای بیندیشند.

بنا براین گزارش، حومه ی میدان امام، مرکز شهر کوهدشت محسوب می‌شود و همه ظرفیت‌های شهری و خدماتی را در بافت قدیمی و محصور خود جای داده به نحوی که هر فردی وارد شهر می شود باید از اطراف میدان امام عبور کند؛ به طوری که در سیلاب اخیر شهرستان کوهدشت، اطراف میدان امام به دلیل ریزش آب از رودخانه ی شهر از تهدیدات سیلاب در امان نماند.

سیلاب در شهرستان کوهدشت

تمرکز تعداد زیادی از بانکهای اصلی در میدان امام و خیابان اصلی شهر کوهدشت، رفت و آمد بیشمار وسایل نقلیه، افزایش مطبهای پزشکی و از همه مهمتر خیابان کم عرض، ترافیک گسترده ای را در شهر موجب شده است.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشت در این رابطه گفت: کمبود سرویسهای بهداشتی در کوهدشت را می توان به عنوان یکی از دلایل استفاده ی شهروندان از خودورهای شخصی عنوان کرد؛ به طوری که دغدغه ی این موضوع باعث می شود که شهروندان و از جمله کودکان و زنان باردار با خودروهای شخصی رفت و آمد کنند و در نتیجه به ترافیک شهری افزوده می شود.

این شهروند با بیان اینکه کم عرض بودن خیابان اصلی، از جمله مواردی است که افزایش ترافیک را رقم می زند؛ خاطرنشان کرد: پارک نامناسب خودرو هم در حاشیه خیابانها گرههای ترافیکی را ایجاد می کند.

به هر روی نبود خیابانهای کم عرض، تاکسیرانی خودروهای شخصی، ترافیک به وجود آمده در خیابان اصلی از جمله معضلاتی است که شهروندان کوهدشت را دچار دردسر می کند.

منبع:آسوبان

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • جوان لر

    يكي به داد كوهدشت برسه

نظرات