رئیس پلیس راه استان لرستان با بیان اینکه 22 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های لرستان در سال 94 حذف شده است، عنوان کرد: روزانه یک‌هزار و 200 نفت‌کش عراقی در محور دو خطه و خطرآفرین کوهدشت ـ اسلام‌آباد تردد می‌کنند.

مرتضی چغلوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان اظهار داشت: طبق آمار و ارقام ناجا مجموعه پلیس راه استان لرستان در یک سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است و خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات استان در ایام تابستان بودیم.

وی افزود: در رتبه‌بندی کارنامه یگانی پلیس راه‌های کشور استان لرستان در رتبه دوم قرار گرفته است و این در حالی است که سال گذشته رتبه یکی مانده به آخر بودیم.

چغلوند گفت: ایجاد خاکریز در پرتگاه‌های خطرناک استان یکی از اقداماتی بود که با انجام آن توانسته‌ایم از بروز ده‌ها حادثه ناگوار جلوگیری کنیم، هر چند که اگر اعتبار مناسب وجود داشته باشد باید بجای خاکریز گاردریل نصب کرد.

رئیس پلیس راه استان لرستان با بیان اینکه آمار سالانه تلفات جاده‌ایی در کشور به اندازه تلفات در جبهه جنگ است، عنوان کرد: طی بررسی کارشناسان پلیس راه استان لرستان 68 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که در سال 94 توانسته‌ایم، 22 نقطه حادثه‌خیز استان را حذف کنیم.

وی توجه به آموزش و فرهنگ را از اولویت‌های پلیس راه لرستان برشمرد و گفت: در سال 94 بیش از هزار بهیار، 16 هزار و 558 راننده و 2 هزار و 488 دانش‌آموز ساکن در حریم جاده‌ها توسط پلیس آموزش دیده‌اند.

چغلوند از رونمایی پلیس راه مجازی در آینده نزدیک در استان لرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 120 پلیس راه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و گزارشات مردمی است، ضمن اینکه مسافران عزیز می‌توانند اطلاعات لازم از وضعیت راه‌ها و همچنین پیش‌بینی وضعیت جوی را نیز از این سامانه دریافت کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال 94 تاکنون هشت هزار و 94 خودرو و 5 هزار و 954 موتور سیکلت به دلیل تخلفات رانندگی و داشتن خلافی سنگین توقیف و به پارکینگ فرستاده شده است.

رئیس پلیس راه استان لرستان محورهای دو خطه را جاده‌های قرمز و خطرآفرین دانست و ابراز داشت: یکی از خطرناک‌ترین محورهای استان جاده کوهدشت به اسلام‌آباد است که روزانه فقط هزار و 200 نفت‌کش عراقی در این جاده دو خطه و کم عرض عبور می‌کند و متاسفانه یکی از مشکلاتی که با رانندگان عراقی داریم، نداشتن اطلاعات لازم از میزان تخلفات و در واقع نحوه رانندگی آنها است.

چغلوند گفت: عبور نفت‌کش‌ها در محور کوهدشت_اسلام‌آباد تا‌کنون با حوادث و تصادفات ناگواری همراه بوده است و متاسفانه با واژگونی این نفت‌کش‌ها مواد شیمیایی داخل تانکرها آسیب جدی به محیط زیست منطقه وارد می‌کند و گاها باعث لغزنده شدن سطح جاده و بروز حوادث دیگر می‌شود.

وی افزود: تنها راه حل مشکلات و کاهش تصادفات در محور کوهدشت_اسلام‌آباد چهار خطه شدن آن است که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد آن باشیم.

چغلوند در ادامه عنوان کرد: 32 درصد از مجموع تصادفات استان لرستان در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد که بر این اساس برای کاهش این آمار پلیس راه‌های روستایی را تشکیل داده‌ایم.

وی گفت: محورهای ازنا به شازند،خرم‌آباد ـ کوهدشت، خرم آباد ـ پلدختر و کوهدشت به اسلام آباد حادثه خیزترین محورهای استان لرستان محسوب می‌شوند که دلیل اصلی حوادث در این جاده‌ها عرض کم جاده و وجود پیچ‌های خطرناک است.

وی از آمادگی کامل پلیس راه استان لرستان برای طرح نوروزی خبر داد و افزود: 110 اکیپ محسوس و نامحسوس پلیس کار کنترل تخلفات جاده‌های استان در ایام نوروز را بر عهده دارند که 70 اکیپ آنها محسوس و مابقی به صورت نامحسوس عمل می‌کنند.

چغلوند در پایان همه رانندگان را به رعایت قانون و احترام به حقوق خود و سایر هموطنان دعوت کرد و گفت: رانندگانی که دو تخلف همزمان در جاده‌ها انجام دهند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود، ضمن اینکه برای جلوگیری از حوادث و ملزم کردن رانندگان به قوانین از تردد خودروهایی که خلافی آنها بالای 10 میلیون ریال باشد نیز جلوگیری می‌شود و تا پرداخت جریمه‌ها این خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات