افزایش تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی به 400 تخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: بخش شیمی‌درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اردیبهشت ماه سال ۹۵ افتتاح می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، کوروش ساکی ظهر امروز در مراسم افتتاح 50 تخت مراقبت ویژه در استان لرستان اظهار داشت: تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به‌ زودی به 400 تخت افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: از 50 تختی که امروز در این بیمارستان افتتاح شد 38 تخت ویژه اطفال و کودکان است و برای راه‌اندازی این 50 تخت حدود 25 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با بیان اینکه تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه استان بین 98 تا 100 درصد اشغال هستند عنوان کرد: تمام بیمارستان‌های استان در حال گسترش هستند.

وی از راه‌اندازی بخش شیمی‌درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد تا اردیبهشت‌ماه سال 95 خبرداد و گفت: هشت تخت شیمی‌درمانی در استان وجود دارد که با افتتاح این بخش که توسط خیرین سلامت ساخته‌شده بیش از 20 تخت دیگر به تخت‌های شیمی‌درمانی استان اضافه می‌شود.

ساکی با اشاره به اینکه بخش آی سی یو بیمارستان شهید رحیمی پس از تعطیلات نوروز افتتاح می‌شود بیان کرد: می‌توان گفت این آی سی یو عالی‌ترین آی سی یو در سطح کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به‌ زودی به ساختمان استانداری منتقل‌شده و فضای بیمارستان بازتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان  به قرارداد وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اشاره کرد و اظهارداشت: وزیر بهداشت 50 درصد هزینه ساخت مراکز درمانی را متقبل شدند و در استان برآورد ما 100 هزار مترمربع است.

وی رسیدگی به امور بیمارستانی را  امری حیاتی و مرتبط باجان انسان دانست و افزود: در این زمینه صبر کردن برای اعتبارات قطره‌ چکانی دولتی کار درستی نیست بنابراین نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم.

ساکی میزان مشارکت مردمی را برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی استان 65 میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: بیش از هزار و 500 نیروی جدید از یک سال و نیم گذشته در این حوزه استخدام‌شده است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات