لرستان خبر گزارش می دهد

در استان لرستان جولان کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه بهاره سبب شده تا مردم دل خوشی از این نمایشگاه‌ها نداشته باشند.

به گزارش لرستان خبر، در این روزهای پایانی سال که بازار خرید شب عید، داغ و پرجنب و جوش است، یکی از سیاست‌های دولت برای تنظیم بازار شب عید کنترل قیمت‏‌ها، ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و عرضه کالا و اقلام مورد نیاز مردم در ایام پیک مصرف، راه‌اندازی نمایشگاه فروش بهاره در استان‌ها بوده است.

اما در استان لرستان جولان کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه بهاره سبب شده تا مردم دل خوشی از این نمایشگاه‌ها نداشته باشند.

اتاق اصناف لرستان نیز ضمن تأیید بی‌کیفیت بودن کالاهای نمایشگاه فروش بهاره لرستان به اصل برگزاری آن نیز به دلیل رکود موجود در بازار و فروش‌های فوق‌العاده سطح شهر معترض است.

هدف از برگزاری نمایشگاه و ارزیابی آنها

آرش راشدی اظهار داشت: منظور از برگزاری این‌ چنین نمایشگاه‌هایی به‌ ویژه نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا است؛ ولی متاسفانه بیشتر نمایشگاه‌هایی که در استان لرستان برگزار می‌شوند، به جای اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا باشند فروشگاه عرضه کالا هستند.

وی افزود: گاهی هم دیده شده که نمایشگاه، به محلی برای فروش اجناس بی‌کیفیت فروشندگان شده است که این نظارت و مدیریت بیشتر مسئولان شرکت نمایشگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: نظارت باید به‌گونه‌ای باشد که نمایشگاه‌هایی با کیفیت و در شأن مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به‌ دلیل برگزاری تعداد زیاد انواع نمایشگاه‌های بی‌کیفیت در طول سال، اعتماد تعداد زیادی از شهروندان به نمایشگاه سلب شده است.

انتقاد به برگزاری نمایشگاه بهاره در لرستان

راشدی خاطرنشان کرد: بازار امروز نیاز به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه شب عید ندارد و در هیچ یک از کالاهایی که مورد نیاز مصرف‌کنندگان در ایام پایانی سال و نوروز 95 است با کمبود مواجه نیستیم که قرار باشد با عرضه مستقیم کالا مایحتاج مردم را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به تحولات اقتصادی در دو سال گذشته و رویکرد اقتصادی جدیدی که در پیش است، اعتقاد ما این بوده و هست که با توجه به وجود زیرساخت مناسب شرکت نمایشگاه‌ها و همچنین وضعیت موجود بازار و رقابت شدید صنوف برای ارزانی بازار شب عید امسال نیازی به برگزاری نمایشگاه های بهاره وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: با توجه به تصمیم‌گیری مسئولان مربوطه برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، در سال‌های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش دولتی اقتصاد، به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با تولیت دستگاه‌های دولتی مرتبط تأکید داشت.

وی افزود: اما امسال سیاست بر این گذاشته شد که با تشخیص کمیته سه نفره‌ای متشکل از استانداران هر استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رؤسای اتاق اصناف، بر حسب ضرورت، نمایشگاه‌های بهاره به صورت محدود در مناطق محروم برگزار شود.

راشدی تصریح کرد: ولی متأسفانه این کمیته در استان تشکیل نشد و شرکت نمایشگاه‌ها خودسرانه اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده است.

مخالفت با راه‌اندازی نمایشگاه بهاره

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد اتاق اصناف مرکز استان لرستان کماکان بر این است که نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در سال جاری نیست؛ چون می‌توانیم بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود، فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌های فصلی را توسط واحدهای صنفی عرضه کالا داشته باشیم تا امکان، نظارت بیشتری هم توسط بازرسان بر روی عملکرد واحدهای صنفی شناسنامه‌دار و دارای پروانه کسب اعمال شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات