مدیرکل هواشناسی استان لرستان:

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: شرایط جوی استان لرستان از امروز تا شنبه هفته آینده پایدار است.

به گزارش لرستان خبر، سید محمدناصر هاشمی  در رابطه با وضعیت آب‌ و هوای استان لرستان اظهار داشت: از امروز تا شنبه هفته آینده هوای استان حالت پایدار دارد و بارندگی به آن صورت در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد استان می‌شود افزود: با ورود این سامانه شاهد ورزش باد، رگبار، رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم و از روز سه‌شنبه به بعد باز هوای استان پایدار می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: از روز پنجشنبه تا جمعه هفته آینده نیز با ناپایدار شدن هوای استان شاهد رگبار، رعد و برق و افزایش ابر و ورزش باد هستیم.

وی در رابطه با وضعیت بارش‌های استان لرستان بیان کرد: تاکنون بارندگی‌های استان لرستان بیش از 430 میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل بیش از 75 درصد و نسبت به وضعیت نرمال بیش از 40 درصد افزایش داشته و این شرایط در تمام شهرستان‌های استان حاکم است.

هاشمی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز با سه درصد کمترین افزایش بارندگی‌ها را نسبت به وضعیت نرمال داشته و بیشترین افزایش نسبی مربوط به شهرستان رومشکان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار بارندگی‌ها مربوط به شهرستان دورود بوده است گفت: بارندگی‌های بهاری خوب و نزدیک به نرمالی برای استان لرستان پیش‌بینی می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات