در پی خروج قطار از ریل در لرستان؛

خروج قطاری از ریل در مسیر ریلی لرستان سبب مسدود شدن مسیر ریلی شمال به جنوب و لغو حرکت تمام قطارهای این محور شده و تا ۴۸ ساعت آینده محور ریلی شمال به جنوب مسدود است.

به گزارش لرستان خبر، یک قطار محلی از نوع مسافربری ساعت 18 روز گذشته در محدوده ریلی استان لرستان به دلیل بارندگی بی‌سابقه و ریزش کوه از ریل خارج شد که سبب مسدود شدن محور ریلی شمال به جنوب شده است.

این قطار محلی که از شهرستان دورود به اندیمشک حرکت می‌کرد در محل حد فاصل ایستگاه کشور و تنگ هفت از ریل خارج شد که از روز گذشته تاکنون تلاش برای باز شدن مسیر ادامه دارد ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

محور ریلی شمال به جنوب تا 48 ساعات آینده مسدود است

ماشاالله نعمتی فرماندار دورود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود در رابطه با انسداد خطوط ریلی استان اظهار داشت: برابر اعلام مدیرکل راه‌آهن استان لرستان خطوط ریلی در لرستان و منطقه زاگرس در پنج نقطه دچار آسیب دیدگی شده است.

وی افزود: به دلیل شکستگی که در پایه‌های یکی از پل‌های تنگ پنج و تنگ هفت صورت گرفته این راه ارتباطی در حال حاضر مسدود است.

فرماندار دورود عنوان کرد: بنا به اظهارات معاون فنی ناحیه راه‌آهن زاگرس و مدیرکل راه‌آهن استان لرستان تا 48 ساعت دیگر خطوط ریلی شمال به جنوب مسدود است.

محور ریلی جنوب کشور تا اطلاع ثانوی مسدود شد

شرکت راه آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد محور جنوب به دلیل بارش باران و ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

براساس این گزارش مامورین فنی در تلاش هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن با رفع مشکل ایجاد شده نسبت به بازگشایی خط اقدام کنند و به محض بازگشایی خط اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

همچنین حرکت کلیه قطارها در این محور امروز مورخ 26 فروردین 95 ماه کنسل شده است.

متقاضیان میتوانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با سامانه 5149-021 تماس حاصل فرمایند.

740 مسافر قطار از ریل خارج‌ شده دورود به مقاصد خود منتقل شدند

حسن رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به روند جابه‌جایی مسافران قطار از مسیر خارج‌شده اظهار داشت: به‌منظور انتقال و جابه‌جایی مسافران قطار تهران - جنوب در ایستگاه دورود 13 دستگاه اتوبوس از خرم‌آباد و هفت دستگاه از بروجرد و تعدادی اتوبوس از شهرهای ازنا و دورود صبح امروز به منطقه اعزام‌ شد تا عملیات جابجایی مسافران را انجام دهد.

وی افزود: 740 مسافر از شهرستان دورود و 270 مسافر دیگر از شهرستان ازنا به سمت مقاصد خود در حال جابه‌جایی هستند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان با اشاره به اعلام آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران در این شرایط خاطرنشان کرد: دیگر قطارهای عازم جنوب از مبادی تهران و خوزستان برگشت داده‌ شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی استان لرستان تردد روان است اما در دو روز گذشته تصادفات به دلیل عدم توانایی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه خود ناشی از لغزندگی محورها افزایش‌ یافته که رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

خط ریلی شمال به جنوب همچنان مسدود است

سید حسین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود، در رابطه با مسدود شدن خط ریلی لرستان اظهار داشت: به دلیل بارندگی شدید در سه تا چهار نقطه ریزش کوه داشتیم.

وی افزود: شدت آب در بدنه تونل 57 به شکلی است که اجازه عبور دستگاه دیزل را نمی‌دهد به‌طوری‌که لوکوموتیوران برای واردکردن دستگاه زخمی  و آب وارد دستگاه دیزل شد که با این شرایط منتظر کم شدن شدت آب و ادامه کار بازگشایی هستیم.

مدیرکل راه‌آهن استان لرستان عنوان کرد: اگر باکم شدن شدت آب بتوانیم داخل تونل شویم کار زیادی در مسیر لرستان باقی نمانده و طی دو ساعت کار بازگشایی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خطوط ریلی منطقه زاگرس به دلیل اینکه یکی از پایه‌های پل به شکل وحشتناکی تخلیه‌شده اکنون مسدود است و بازگشایی آن حداقل 24 ساعت طول می‌کشد.

مرتضوی گفت: مسافران قطار محلی که از سمت دورود به اندیمشک در حرکت بودند شب گذشته به دلیل مسدود شدن مسیر حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ‌هفت با اتوبوس بازگشتند.

ریزش شدید کوه در دو مسیر ریلی/‌تلاش برای بازگشایی خط ادامه دارد

سید حسین مرتضوی مدیرکل راه‌آهن استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود، در ارتباط با خروج قطار مسافری از ریل در لرستان اظهار داشت: اکنون در دو نقطه از خط راه‌آهن استان لرستان ریزش شدید کوه داریم که با توجه به بارندگی خیلی شدیدی که بی‌سابقه است هنوز این خط بازگشایی نشده و مسیر همچنان مسدود است.

به گزارش تسنیم، عصر امروز مسیر راه‌آهن سراسری شمال به جنوب به خاطر بارندگی شدید و ریزش کوه مسدود شد.

قطار محلی مسافربری که از سمت دورود به اندیمشک در حال حرکت بود حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ‌هفت به خاطر ریزش کوه از حرکت بازماند.

خروج قطار از ریل حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ‌هفت در لرستان/ محور شمال به جنوب مسدود شد

ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود با بیان اینکه مسیر راه‌آهن سراسری شمال به جنوب به‌دلیل خروج واگن از ریل مسدود شد، اظهار داشت: عصر امروز قطار محلی مسافربری که از سمت دورود به اندیمشک در حال حرکت بود حدفاصل ایستگاه کشور و تنگ‌هفت از ریل خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است، افزود: علت وقوع آن بارش شدید باران و ریزش کوه بوده است.

فرماندار دورود با اعلام اینکه هم‌اکنون این خط مسدود شده است، عنوان کرد: مدیرکل راه‌آهن استان لرستان برای نظارت بر بازگشایی این خط به محل اعزام‌ شده است

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات