مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان مطرح کرد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سیلاب اخیر در استان لرستان هزار و ۲۰ واحد مسکونی را به صورت کامل تخریب کرد.

فرهاد خاکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه در پی وقوع سیلاب اخیر در استان لرستان 2 هزار مسکن روستایی و یک هزار و  500 واحد مسکن شهری دچار خسارت شده است اظهار داشت: برآورد اولیه که انجام‌شده به 3 هزار و 500 واحد مسکونی در استان خسارت وارد شده است.

وی با عنوان اینکه یک هزار و 20 واحد مسکن روستایی به صورت کامل تخریب شده است افزود: با توجه به اینکه بیشترین بارندگی‌های استان در شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، دوره چگنی، کوهدشت و دلفان بوده، بیشترین تخریب منازل مسکونی نیز مربوط به این شهرستان‌هاست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان بابیان اینکه چند روستا در شهرستان دورود نیز دچار آب‌گرفتگی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های بروجرد و ازنا مشکل خاصی نداشته‌ایم، اما در مابقی شهرستان‌ها خسارت‌هایی ایجادشده است.

وی با بیان اینکه سقف مصوب دولت برای هر واحد برای مقاوم‌سازی مشخص است، گفت: برای مثال در سیلابی که سال گذشته در استان رخ داد برای هر واحد مسکن روستایی 20 میلیون تومان و برای هر واحد مسکن شهری 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت چهار درصدی اختصاص یافت و 6 میلیون تومان نیز کمک‌های بلاعوض پرداخت شد ولی امسال این سقف قیمت هنوز مشخص نشده است.

خاکی‌پور تصریح کرد: آنچه قابل‌توجه است، هیچ واحد بازسازی‌شده نه در سیلاب اخیر و نه در سیلابی که سال گذشته رخ داد دچار آب‌گرفتگی و خسارت نشده که نشان می‌دهد اگر اصولی ساخت‌وساز و حریم‌ها را رعایت کنیم با مشکل مواجه نمی‌شویم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات