مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در کشور در سفر به لرستان:

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: امیدواریم از طریق امکان‌سنجی که در سطح استان انجام می‌شود لرستان به‌ عنوان یکی از استان‌های در اولویت تأمین و توسعه پزشک خانواده قرار گیرد.

به گزارش لرستان خبر، محمدجواد کبیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: استان لرستان با توجه به محرومیت‌های آن در نظام پرداخت در اولویت‌های  ما قرار گرفت تا بتوانیم منابعی که دریافت می‌کنیم با اولویت در اختیار دانشگاه لرستان قرار بدهیم.

وی افزود: معتقدم استان محرومی مانند لرستان قابلیت‌های بالقوه خیلی خوبی دارد بنابراین ما باید تلاش کنیم که این استان بتواند با زدودن و کم کردن محرومیت‌ها به‌ عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و اجتماعی کشور دربیاید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه حدود 11 میلیون نفر جمعیت بیمه‌ شده‌های جدید در بیمه سلامت داریم عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت در کلان کشور حدود 41 میلیون نفر بیمه‌ شده دارد.

وی بیان کرد: از جمعیت یک‌ میلیون و 700 هزار نفری استان لرستان حدود 250 هزار نفر در طی دو سال اخیر  بیمه کردیم و این‌ یکی از نقاط ارزشمند در کارنامه بیمه سلامت است که در استان محرومی مانند لرستان توانسته به چنین دستاوردی برسد.

کبیر تصریح کرد: امیدواریم از طریق امکان‌سنجی که در سطح استان انجام می‌شود لرستان به‌ عنوان یکی از استان‌های در اولویت تأمین و توسعه پزشک خانواده برای شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر و نظام ارجاع قرار گیرد.

طرح پزشک خانواده برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود

وی افزود: طرح تحول سلامت به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه دولت در حوزه مداخله اجتماعی دستاوردهای خیلی خوبی داشته است اما برای پایداری آن نیازمند منابع پایدار هستیم.

وی با بیان اینکه برای پایدار شدن منابع به‌ طور حتم باید به مدیریت منابع توجه کنیم افزود: مهم‌ترین مؤلفه در مدیریت منابع شکل‌گیری نظام کنترل و تقاضا است به‌ طور یقین چنانچه ما در ایجاد منابع پایدار هر چه  قدر منابع بریزیم اما کنترل تقاضا نداشته باشیم با چالش مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور عنوان کرد: در وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کلان بین بیمه‌ها و در سطح  استان‌ها،  بیمه سلامت بر اساس برنامه‌ریزی معاونت بیمه سلامت کارگروه‌های تحلیل هزینه را شکل داد و این کارگروه‌ها امروز توانستند 50 خدمت با اولویت که ازنظر بار مراجعه و هزینه بالا در استان شناسایی کنند.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که امروز با رئیس دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی استان داشتیم به‌ وضوح به این نتیجه رسیدند که باید تدبیری برای منابع و مصارف داشته باشند.

کبیر تصریح کرد: بدون شک در کنار دستاوردهای طرح تحول سلامت ما چالش‌های جدی داشتیم بنابراین باید با  نگاه اصلاح‌گرایانه آسیب‌های ناشی از طرح تحول سلامت را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی به نام‌گذاری سال به نام اقتصاد مقاومی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد و عمل باید استراتژی کنترل تقاضا را به‌ عنوان یکی از محورهای کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: برای کنترل تقاضا پیشنهاد ما این است که از محل دو هزار میلیارد تومانی که دولت برای توسعه پزشک خانواده گذاشته، در سال 95 پزشک خانواده را به شهری‌های زیر 100 هزار نفر تعمیم دهیم و به‌ نظام ارجاع پایبند باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 11 سال است که بحث پزشک خانواده در مناطق  روستایی اجرا می‌شود عنوان کرد: به‌ طور حتم باید به‌ نظام ارجاع به‌ عنوان یک استراتژی اصلی و جدی توجه کنیم.

کبیر بیان کرد: در بحث پیاده‌سازی راهنمای بالینی نظام‌های بیمه‌ای می‌تواند به‌ صورت یکسان و هم‌سو در خدمات خودشان به پوشش بیمه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات