مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: هم اکنون 48 روستای بالای 20 خانوار استان آب شرب ندارد.

علیرضا کاکاوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آبرسانی به روستاها و تکمیل برخی مجتمع های نیمه تمام 800 میلیارد ریال لحاظ شده که چنانچه این اعتبار به موقع پرداخت شود، مشکلات سال های گذشته تا حدود زیادی برطرف خواهد شد اما از حدود هشت ماه گذشته تاکنون اعتباری به این بخش تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: تابستان سال گذشته 170 تا 180 روستا با تانکر آبرسانی می شد که با توجه به بارندگی های مطلوب امسال پیش بینی می شود این تعداد به کمتر از 100 روستا کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اضافه کرد: این تعداد در مجموع روستاهای بالا و یا کمتر از 20 خانوار هستند که برخی از آنها با وجود بهره مندی از لوله کشی آب شرب، در روزهای خشک و سال های کم باران نیز باید با تانکر آبرسانی شوند.
کاکاوند تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و 851 روستا با جمعیتی بالغ بر 670 هزار نفر در لرستان وجود دارد که بر اساس آمار موجود 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
به گفته وی از این تعداد یکهزار و 561 روستا بالای 20 خانوار بوده که با توجه به اقدامات انجام شده تاکنون 94/5 درصد از کل روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم و خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بهره مند شده اند. منبع:

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات