پیرهادی: بنده معتقدم بهترین کسانی که می توانند از شبکه های اجتماعی مراقبت کنند و اجازه ندهند که فساد در فضای مجازی ترویج پیدا کند.

به گزارش لرستان خبر، محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص لزوم تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اظهار داشت: به طور کلی شبکه های اجتماعی همان طور که از نامش مشخص و معلوم است، به دلیل آنکه از بدنه و بافت به هم تنیده مردم تشکیل شده است، می تواند تاثیر بسزا و مهمی در موضوع مبارزه با فساد در فضای مجازی ایفا کند.

وی در ادامه افزود: بنده معتقدم بهترین کسانی که می توانند از شبکه های اجتماعی مراقبت کنند و اجازه ندهند که فساد در فضای مجازی ترویج پیدا کند، خود مردم و آحاد جامعه هستند. زمانی است که شبکه های اجتماعی یک موضوعی را رواج می دهند و همان شبکه اجتماعی درصدد مقابله با همان موضوع برمی آید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چنانچه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای مردم و آحاد جامعه به عنوان یک دغدغه تلقی شود، می توان انتظار داشت که جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی به صورت خیلی جدی علیه فساد مبارزه کند و مردم نقش مهمی در آن خواهند داشت. البته این انگیزه بایستی در بین مردم تقویت شود.

پیرهای در ادامه افزود: خوشبختانه در این چند وقت اخیر، این انگیزه در بین مردم در شبکه های اجتماعی بوجود آمده است. بنده چندین بار مشاهده کردم فردی که در یک شبکه اجتماعی با موضوع نامطلوب مواجه شده است، درصدد خروج از آن شبکه و یا اصلاح آن برآمده است.

وی گفت: البته نمی توان از نقش مهم و تاثیرگذار جبهه مردمی در مبارزه با فساد در فضای مجازی عبور کرد. البته این تاثیرگذاری بدین معنا نیست که نهادهای دولتی و حاکمیتی از نقش خود غافل شوند. همان طور که مشاهده می کنید، آن دسته از کشورهایی که فریاد آزادی خواهی و آزاداندیشی شان گوش دنیا را کر کرده است، از چنین محدودیت هایی برای حفظ آبروی مردم خودشان استفاده می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این طور نیست که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بتوان به حقوق مردم تعرض کرد. آزادی به این معناست که آن دسته از افرادی که می خواهند خوب و پاک باشند، مورد حمایت قرار گیرند و آبروی آنها حفظ شود. به هر حال تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی می تواند نقش مهمی را در مبارزه با فساد درشبکه های اجتماعی ایفا کند


منبع: شمانیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات