نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس:

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی گفت:ورود ریزگردهای عربی به ایران،نفس کشیدن را برای مردم استان های غربی وجنوبی از جمله لرستان سخت کرده که نیاز سازمان محیط زیست در عرصه بین المللی فعال تر ورود پیدا کند.

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس:

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی گفت:ورود ریزگردهای عربی به ایران،نفس کشیدن را برای مردم استان های غربی وجنوبی از جمله لرستان سخت کرده که نیاز سازمان محیط زیست در عرصه بین المللی فعال تر ورود پیدا کند.

کد خبر: ۱۷۶۷۸
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
 

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بیان روزبا انتقاد از وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت:واقعا قابل قبول نیست که مردم روزه دار جنوبی که گرمای هوا را تحمل می کنند حالا باید آلودگی هوا وضعیت را برای ترد آنها به بیرون با مشکلاتی مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ایران که منشاء گردوغبار هستند باید با سازمان محیط زیست ایران همکاری کنند عنوان کرد:برای رفع این معضل نیاز کار کارشناسی وعلمی صورت گیرد و کشورهای درگیر بر اساس آن تفاهم نامه ای را منعقد کنند و برای حل این معضل ورود جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد:هر چند مشاورین رئیس سازمان محیط زیست بر این مسئله که بیشترین منشاء ریزگردها داخلی است اعتقاد دارند ولی تعجب که کسی بدون توجه به اثرات مخرب این ریزگردها که در خشکی درختان و تالاب ها دارند چرا تدبیری مناسب نمی اندیشند.

کاظمی اضافه کرد: پدیده‌ای که در گذشته فقط چند استان را تهدید می کرد حالا باگذشت زمان و عدم اقدامات مناسب مقابله ای با آلودگی هوا به تهدیدی برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به راهکارهای برون رفت از آلودگی هوا یادآور شد:قرار گرفتن کلیه محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه ،مالچ پاشی یا بارور کردن ابرها،تنظیم سند چشم انداز مقابله با خشکسالی ، احیاء تالاب ها ، تعامل با کشورهایی که در ایجاد این بحران دخیل هستند و غیره از جمله راهکارهایی است که می شود با انجام اینها ،میزان آلودگی هوا را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای لرستان درگیر این آلودگی هوا است خاطر نشان کرد:سعی خواهیم کرد در مجلس نمایندگان لرستان نسبت به موضوع ریزگردها ،آلودگی هوا و خساراتی که به محیط زیست و طبیعت استان دارد به ابتکار رئیس سازمان محیط زیست تذکر  دهیم.

کاظمی با بیان اینکه بیش از 20استان کشور درگیر ریزگردهای عربی هستند یادآور شد:در این خصوص اگر دولت نیاز به همکاری مجلس داشته باشد ،نمایندگان تمام توان خود را برای حل این معضل به کار خواهد بست.

نماینده مردم پلدختر ومعمولان با قدردانی از اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی بیان روز و سایر رسانه هایی که در خصوص انتشار گزارش های مردمی در خصوص آلودگی هوا فعالیت کرده اند تصریح کرد:نقش رسانه ها ومشارکت مردم در کنار دولت برای حل معضل آلودگی ریزگردها ضروری است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    نماینده لرستان دفاع کن

  • فروزان

    با سلام تشکر می کنم ازنماینده محترم پلدختر واقعا زاگرس نفس ندارد چاره ای بیندیشید

نظرات