غربت شهدا در لرستان

اگر مجالی بود و امکاناتی، یقیناً تحقیقات و بررسی هایی صورت میگرفت تا حقایق احتمالی پشت پرده مشخص گردد.

به گزارش لرستان خبر، پیرامون جنجال اخیر عده ای روشنفکرنما و هجمه به اسامی اسلامی اماکن، گذرها، کوچه ها و خیابان ها، ذکر نکاتی لازم و ضروری است:

اولاً اسامی اسلامی، جزو شعایرالله به حساب می آیند،

هیچ چیز نباید مانع تعظیم شعایرالله گردد. نه نرخ اسف بار بیکاری و تورم، نه خاکی بودن کوچه ها و خیابان ها، نه بی فروغ بودن آفتاب برجام و نه بی عرضگی و بی لیاقتی برخی مدیران!

اصلاً نام کوچه ها را باید به نام شهدا مزین کنیم تا مردم از خاطرشان نرود از رهگذر کدام رشادت ها،آرامش و امنیت، سایه گستر منازلشان شده است،

بایست میادین را به نام شهدا بیاراییم تا مسئولان بدانند میدان جهاد اقتصادی و جهاد سازندگی، همان میدان جهاد مقدس در دفاع از تمامیت ارضی میهن است.

ثانیاً اینکه عده ای لیبرال مسلک اسامی میدان شقایق، محله کورش و غیره را مستمسک قرار داده تا مثلاً اثبات کنند اسامی ایرانی برای مردم قابل پذیرش تر است استدلالی بسیار سطحی و کودکانه است. شاهد امر اسامی زیبنده ی میدان شهدا، خیابان شهدا، خیابان مطهری، خیابان انقلاب، خیابان شهید دلفان، علوی و ده ها خیابان و صدها کوچه شهر زیبای خرم آباد که مردم سال هاست آن ها را با اسامی جدیدشان که برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش های انقلابی است می نامند!

آیا امروز حتی یک نفر پیدا میشود میدان شهدا را با نام دیگری معرفی کند؟!

ثالثاً اینکه عده ای از علما و دانشمندان شورای شهر! با این شدت و حدت دو پای خود را در یک کفش کرده و تا این اندازه بر نام "مازیار" که نامی است از جنگاوران مازنداران (و نه حتی لرستان!) اصرار دارند برای نگارنده موجب شگفتی و تعجب است!

اگر مجالی بود و امکاناتی، یقیناً تحقیقات و بررسی هایی صورت میگرفت تا حقایق احتمالی پشت پرده مشخص گردد.

 چه بسا مازیار نام مبارک آقازاده ای باشد از فرزندان و فرزندزادگان مدیران و مسئولان حوزه مدیریت شهری که مثلاً پدر، به زعم خویش کمر به جاودانه ساختن نام وی بسته است!

و بعید نیست مازیار نگون بخت طبرستانی فقط بهانه ای باشد برای استدلال های من در آوردی و پای فشاری و اصرار و بیرون زدن رگ ملی گرایی جماعتی منورالفکر!

این احتمال صفر، و این فرض محال نیست.

هست؟

سعید قهرمانی

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • وحید فلاحیان

    درود بر شما ، سعید جان . . .
    قلمت مستدام . . .

  • ناشناس

    جاي تعجبه كه هيچ كدام از مديران ارشد استان هنوز نسبت به اين موضوع واكنشي نشان نداده اند

  • خرم اباد

    یعنی اینها (اعضاء شورا) نماینده شعور و انتخاب مردم خرم ابادند؟؟؟ !!! والله شرف مردمو بردن!!!

  • خرم اباد

    یعنی اینها (اعضاء شورا) نماینده شعور و انتخاب مردم خرم ابادند؟؟؟ !!! والله شرف مردمو بردن!!!

  • ناشناس

    ما همه شیعه واعتقاد اقا امام حسین داریم.
    بهتر بود شقایق به همان نام شقایق باقی میماند ولی میدان جدیدساختی را به نام مبارک امام حسین مزین میکردند تا به این صورت نباشد که الان هیچ کس به به شقایق امام حسین نگوید.

نظرات