سرشکستگی “قانون” با سنگ و چوب

رانندگان مینی بوس و تاکسی های برون شهری مسیر خرم آباد در ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت، برای چندمین بار متوالی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش لرستان خبر، رانندگان مینی بوس و تاکسی های برون شهری مسیر خرم آباد در ترمینال مسافربری صداقت شهرستان کوهدشت دست به اعتصاب زدند.

این رانندگان به مسافرکشی خودروهای شخصی در روبروی ترمینال این شهرستان اعتراض دارند. آن ها می گویند خودروهای شخصی، مسافران را به زور جابجا کرده و حتا باعث مجروح شدن یکی از رانندگان تاکسی ترمینال شده اند.

رانندگان مینی بوس و تاکسی های برون شهری مسیر خرم آباد برای چندمین بار متوالی است که برای پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب می زنند و خواستار رسیدگی مراجع ذیصلاح برای برخورد قانونی هستند.

اعتصاب رانندگان ترمینال کوهدشت

اعتصابی برای چندمین بار

این رانندگان برای چندمین بار متوالی است که دست به اعتصاب زده و خواهان برخورد قانونی مراجع ذیصلاح با خودروهای شخصی در روبروی ترمینال مسافربری هستند.

اعتصاب رانندگان این ترمینال مسافربری، در همان ساعات اولیه ی صبح امروز، باعث سرگردانی مسافران شده و آن ها برای رسیدن به مقصد در ترمینال ازدحام کرده اند.

یکی از رانندگان ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت در خصوص اعتصاب دوباره رانندگان در این خصوص به خبرنگار آسوبان می گوید:  تنها درآمد زندگی ما همین رانندگی هست و با این عدم رسیدگی به مطالبات حتا نتوانسته ایم قسط های تأمین اجتماعی را پرداخت کنیم.

این راننده با بیان اینکه در طول ۲ هفته ی گذشته، فقط یک روز اقدام به مسافرکشی نموده؛ افزود: درآمدی که از این یک روز به دست می آید؛ ۶۰ هزار است و اصلاً کفاف خرج گران را نمی دهد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رانندگان خودروهای شخصی در روبروی ترمینال در روز گذشته، یکی از رانندگان ترمینال را زخمی کرده؛ خاطرنشان کرد: بر اثر این برخورد فیزیکی، راننده ی ترمینال به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت مراجعه می کند.

اعتصاب رانندگان ترمینال کوهدشت

آیا حق با قانون است؟

یکی دیگر از رانندگان ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت نیز با بیان اینکه رانندگان ترمینال دارای تمام مدارک سلامت و رانندگی هستند؛ اظهار کرد: اگر حق با رانندگان ترمینال است؛ چرا هنوز از مسافرکشی رانندگان شخصی جلوگیری به عمل نمی آید؟

این راننده با بیان این پرسش که چرا حتی با وجود رسانه ای شدن اعتصاب متوالی رانندگان ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت در این پایگاه خبری، هیچ گونه اقدامی صورت نمی گیرد؛ تصریح کرد: با وجود پرداخت مالیات رانندگان و تأمین امنیت مسافران، از رانندگان خودروهای شخصی حتا دارای گواهی نامه هم نیستند.

وی با اشاره به خرید مینی بوس به صورت قسطی و با هزینه ی ۱۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: با وجود این مسافرکشی خودروهای شخصی، چگونه می شود به حداقل درآمدی برای پرداخت قسط ها رسید؟

اعتصاب رانندگان ترمینال کوهدشت

حمله با سنگ و چوب

گاراژدار ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت نیز در گفت و گو با خبرنگار آسوبان می گوید: سابقه ی ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت به ۱۰ سال می رسد.

وی با بیان اینکه با وجود مراجعات مکرر برای رسیدگی به خواسته های رانندگان، اقدامی جز در کوتاه مدت صورت نگرفته؛ اظهار کرد: با وجود اصرارها برای حمل و نقل مسافران، اما این رانندگان می گویند امنیت جانی هم ندارند.

بنابراین گزارش، راننده ای که در روز گذشته بر اثر برخورد فیزیکی یکی از رانندگان خودروهای شخصی، دچار شکستگی بینی شده بیان داشت: پس از سوارشدن مسافرها در حال حرکت بودم که یکی از رانندگان خودروهای شخصی با چوب و سنگ به من حمله ور شد.

این راننده با تأکید بر اینکه این راننده ی خودروی شخصی به زور قصد پیاده کردن مسافرها را داشت؛ اظهار کرد: پس از این برخورد، دچار شکستگی بینی شده و برای تکمیل درمان به کرمانشاه می روم.

اعتصاب رانندگان ترمینال کوهدشت

در دست اقدام، شاید وقتی دیگر!

رانندگان ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت برای فعالیت غیرمجاز مسافربران شخصی در حالی دوباره دست به اعتصاب زده اند که مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان در اظهاراتی اعلام داشته که ما در این زمینه وظیفه ای برایمان تعریف نشده است. این وظیفه ی نیروی انتظامی است. ما برای برخورد با مسافربران شخصی نه امکاناتش را داریم نه مجوز، اما در این خصوص مکاتباتی با نیروی انتظامی داشته ایم.

رحمانیان در ادامه ی این اظهارات، ریشه اصلی این مشکل را در اقتصاد دانسته و گفته است ما مسافربران شخصی با درجه سرهنگ، سرتیپ و حتی خلبان اف ۱۴  داریم. چاره حل این مشکل در رفع بیکاری و در کنار آن ترمیم حقوق کارکنان ادارات و ارگان ها است.

اعتصاب رانندگان ترمینال کوهدشت

علاوه بر این ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت در حالی با وضعیت نامناسب بهداشتی و رفاهی برای مسافران در ترمینال خرم آباد هم روبرو است که مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان در اظهارات دیگری گفته است بیشترین سفر را به کوهدشت و بروجرد داشته ام؛ اما مسئولین و مردم همکاری نمی کنند. شهرداری ها طبق ماده ۹ می توانند زمین را تصاحب کنند و با مشارکت بخش خصوصی نسبت به ساخت ترمینال اقدام کنند.

علاوه بر این، بارها به شهردار خرم آباد مشکل ترمینال مسافربری کوهدشت را گوشزد کرده ام. بنده با صاحب زمین هم صحبت کردم و اگر بخواهند ظرف یک هفته تعیین تکلیف می شود؛ اما در جواب فقط می گویند در دست اقدام است.

تجمع دوباره ی رانندگان ترمینال مسافری صداقت شهرستان کوهدشت در اعتراض به نحوه ی مسافرکشی خودروهای شخصی در حالی صورت گرفته است که مراجع ذیصلاح، هنوز آمادگی خود را برای پاسخ گویی به این رانندگان معترض ابراز نکرده اند.

گزارش: فاطمه نیازی

منبع:آسوبان

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات