سخنی با شهردار خرم آباد

برخی شهر شینان با تخریب پل ها در کورتر شدن گره ترافیک دخالت مستقیم دارند و شهرداری نه تنها تماشاگر است بلکه در پاره ای مواقع خود در خراب کردن پل ها نقش دارد

لرستان خبر: یادداشت- قبلا شهردار اعلام کرده بود خرم آباد شهر پل هاست، البته عیدی بیرانوند نگفته بود خرم آبادشهر کدام پل هاست؟

 

اتفاقا نگرانی امروز اکثر شهروندان دلسوز، تخریب پل هایی است که کوچه ها را به خیابان های شهر متصل می کنند و شهردار خرم آباد چشم هایش را بر روی این واقعیت بسته است! مردم می گویند خرم آباد شهر هزار مشکل است، یکی از این مشکلات ترافیک سنگینی است که بر شهر سایه افکنده است.

 

که این ترافیک هم به خودی خود هزار مشکل تو در تو دارد. ترافیک سنگین این روزهای شهر خرم آباد حاصل عملکرد ضعیف مدیریت شهری دروهله ی اول و راهنمایی ورانندگی وشورای ترافیک دروهله ی دوم می باشد. هر روز صبح تا پایان ساعات اداری مشاهده می شودحدود دو هزار خودرو در محل های  مجاز بلا استفاده پارک می نمایند، معتادان و گداها هم برای پیدا کردن وسیله ی موردنیازخود، درمقابل دیدگان شهروندان سطل های زباله راواژگون و زباله های آن را در سطح خیابان ها پخش و رها می کنند، انبوه سازان ماه هاست مصالح و نخاله های ساختمانی را درحجم بسیاری در خیابان و پیاده روها به امان خدا رها کرده اند، خودروهای سیار فروش میوه و تره بار با توقف در بلوار های پرترددزمینه تصادف را ایجاد می کنند.

photo_2ححح

هر روز ظهر و عصر گاری ها، تقاطع خیابان های اصلی شهر را قرق می کنند و راه را بر تردد خودرو ها می بندند، آسفالت نامرغوب موجب فرار زیگزاگی رانندگان برای در امان ماندن از آسیب  می شود، خط ویژه تاکسی و اتوبوس ها موجب ترافیک در دیگر خط تردد خودروهای شخصی که چندین برابر تاکسی ها واتوبوس ها هستند شده است.

احداث ساختمان های چند طبقه بدون پارکینگ همچون آواری بر سر ترافیک شهر خراب شده است و از همه مهم تر برخی شهر نشینان  با سوء استفاده از برخی بی تدبیری ها به خود اجازه می دهند پل اتصال کوچه ها به خیابان ها را خراب تا هیچ خودرویی برای رهایی  از ترافیک از کوچه هاعبور نکنند، البته شواهد و قرائن  می گوید برخی کارکنان شهرداری جلوتر از مردم در خراب کردن پل ها پیش قدم هستند.

برای اینکه یک طرفه به قاضی نرویم در شهر گشتی زدیم و متوجه شدیم اکثر کوچه ها ی خیابان های امام (ره) ، شهدا، خیام، کاشانی، ژاندارمری، انقلاب، شریعتی، مطهری، فاز یک، علوی و ... پل ندارند و مسئولین شهرداری نیز در این موضوع کوتاهی کرده و همچنان در خواب غفلت به سر می برند.

photo_2016-08-29_09-28-09

از آنجا که خیابان های شهر خرم آباد کم عرض وتعداد خودروها در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از طرفی شهرداری با محوریت مدیریت شهری هیچ برنامه ای برای گذر از این مبحث ندارد، کوچه ها می توانند در کوتاه شدن مسافت از مبدا تا مقصد رانندگان موثر باشند و همین موجب روان سازی ترافیک گردد، برخی شهر شینان با تخریب پل ها در کورتر شدن گره ترافیک دخالت مستقیم دارند و شهرداری نه تنها تماشاگر است بلکه در پاره ای مواقع خود در خراب کردن پل ها نقش دارد.راستی اگر حادثه ناگوار و تلخی مثل انفجار گاز در منزلی رخ دهد  و یا بیماری دچار سکته قلبی و مغزی شود و ... با این کوچه های بدون پل چگونه می شود به حادثه دیدگان کمک رسانی کرد.

photo_2016-08-29_09-27-30

شهردار هم به تبعیت ازاستاندار بارها گفته خرم آباد بایدازمعبربه مقصدگردشگری تبدیل شود.یکی نیست به این بنده خدابگوید این مطالبی که دربالاذکرشد ازاولویت های یک شهر مقصدگردشگری است که خرم آباد از آن رنــج می برد! بــه ایـن شهردار و با این تفکر امیدی نیست تا بتواندقاطعانه با تخریــب کننــدگان پــل ها بـرخود کند و در روان سازی ترافیک راهکار ارائه بدهد.
نویسنده: محمد فیضی-سرپرست نشریه قدس لرستان

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات