فرماندار دلفان خبر داد

فرماندار دلفان گفت: در سند اشتغال شهرستان 2022 نفر پیش‌بینی شده که تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته 60 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش لرستان خبر، جعفر طولابی شامگاه امروز در جلسه شورای اداری دلفان اظهارداشت: ایام دهه فجر فرصت خوبی است، تا مدیران دستگاه‌ها خدمات و عملکرد حوزه کاری خود و نظام را بیان کنند و با فعال کردن روابط عمومی‌ها و برگزاری جلسات منظم به بیان عملکرد خود برمبنای واقعیت تلاش کنند و از ارائه آمار و ارقام غیر واقعی خودداری کنند.

وی افزود: در ایام دهه فجر طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور در مساجد و انجام مصاحبه با نشریات و رسانه‌ها وهمچنین تهیه جزوه و بروشور به بیان عملکرد و اقدامات خود بپردازند.

طولابی نظم در اجرای برنامه‌های دهه فجر و جلوگیری از سیاسی کردن برنامه‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: مردم و خانواده‌های ایثارگر و شهدا باید محور برنامه‌ها باشند و با توجه به انتخابات پیش‌رو اجازه ندهیم، کسانی و یا جریان و گروه خاصی برنامه‌های دهه فجر را تحت شعاع خود قرار بدهند.

فرماندار دلفان به طرح‌ها وپروژه‌های شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: با همت و تلاش مسئولان استان و شهرستان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در جهت توسعه شهرستان در دست اقدام است.

طولابی افزود: در شهرستان دلفان 94 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ظرف امسال و تا پایان سال96 به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول به وضعیت اشتغال دلفان اشاره کرد و اظهار داشت: در سند اشتغال شهرستان 2022 نفر پیش‌بینی شده که تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته 60 درصد پیشرفت داشته است.

طولابی تاکید کرد: نباید تصور شود که منظور از سند توسعه اشتغال در راستای مشاغل دولتی و اداری است، بلکه این سند به پرداخت تسهیلات کم‌بهره اشاره دارد که به افرادی که اهلیت کار دارند، پرداخت می‌شود و با دریافت این تسهیلات به خود اشتغالی می‌رسند.

وی اعتبارات عمرانی سال‌جاری را 35 میلیارد تومان دانست و افزود: اعتبارات عمرانی شهرستان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته و در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان مقام نخست را داریم.

طولابی گفت: اعتبارات ستاد حوادث شهرستان سه و نیم میلیارد تومان است که در حوزه بازسازی و کارهای عمرانی خسارت دیده از سیل‎های گذشته دریافت کردیم و انتظار داریم، تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جذب این اعتبارات تلاش کنند.

فرماندار دلفان تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان، سکوی تماشاگران ورزشگاه دلفان، تاسیسات فاضلاب شهری، جاده دسترسی به چشمه آبگرم و تعریض جاده نورآباد به هرسین را از جمله طرح‌های راکد در دلفان دانست و اظهار امیدواری کرد، تا اعتبارات این پروژه‌ها تامین گردد.

طولابی به چند طرح و پروژه پیشنهادی اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی، بازسازی و نوسازی 54 مدرسه تخریبی، احداث مرکز تحقیقات کشاورزی و احداث شهرک‌های گلخانه‌ای و کارخانجات صنایع تبدیلی و صنایع تبدیلی پتروشیمی، کارخانه ساخت قطعات خودرو از جمله طرح‌های پیشنهادی هستند که نیاز به پیگیری و تلاش در جهت قرار دادن در بودجه سال آینده دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات