سلامت>  عمومی- ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه داروی بیماران خاص به حساب سازمان های بیمه گر واریز می شود.

محمدباقر هوشنگی، مدیرکل دفتر بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: براساس تفاهمنامه صورت گرفته بین سازمان های بیمه گر مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان از امروز به حساب سازمان های بیمه گر واریز می شود و در ادامه سازمان های بیمه گر مابه التفاوت گران شدن داروهای بیماران خاص را به حساب افراد واریز می کنند.

او درگفت وگو با فارس با اشاره به جلسه روز گذشته سازمان های بیمه گر، توضیح داد: در این جلسه نماینده سازمان های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و کمیته امداد حضور داشتند و درخصوص چگونگی نحوه تخصیص یارانه داروهای بیماران خاص بحث شد. در ادامه جلسه قرار شد یکهزار و ۱۸۰میلیارد تومان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مابه التفاوت داروهای بیماران خاص در اختیار سازمان های بیمه گر قرار بگیرد.

هوشنگی بیان داشت: نحوه پرداخت یارانه داروهای بیماران خاص، موضوع بعدی جلسه روز گذشته بود که در ادامه قرار شد در مرحله اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵۰۰میلیارد تومان به حساب سازمان های بیمه گر واریز کند. وی گفت: در مرحله اول قرار است مابه التفاوت ۵۰۰قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج به حساب بیماران و متقاضیان واریز شود که به زودی در مراحل بعدی، مابه التفاوت داروهای جدید به حساب آنها واریز می شود.

سیدحسن قاضی زاده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته به ایسنا گفت: آخرین اقدامات برای کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج انجام شده و به این منظور هیأتی را برای نظارت بر حسن اجرای تفاهمنامه مربوطه که پیش از این با بیمه ها منعقد کرده ایم، مشخص کردیم. او درباره اخبار اعلام شده مبنی بر کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر ماه، گفت: در این زمینه تفاهمنامه ای با بیمه ها منعقد شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات