پروبیوتیک ها اثرات قابل توجهی بر روی کیفیت حسی و قابلیت پذیرش آبمیوه ها می گذارند و این موارد می توانند در سلامت عموم مردم تاثیرگذار باشند.

امروزه مصرف محصولات حاصل از پروبیوتیک ها رو به افزایش است و نباید نقش پروبیوتیک ها در صنایع غذایی کمرنگ شود.

نگین احمدی، عضو کمیته پژوهشی دانشجویی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، افزود: باکتری های پروبیوتیک قادر به تحریک سیستم ایمنی و تقویت پاسخ ایمنی بدن هستند.

وی اظهار داشت: پروبیوتیک ها اثرات قابل توجهی بر روی کیفیت حسی و قابلیت پذیرش آبمیوه ها می گذارند و این موارد می توانند در سلامت عموم مردم تاثیرگذار باشند.

احمدی در ادامه اظهار داشت: آبمیوه ها به عنوان یک محیط مناسب برای غنی سازی با کشت پروبیوتیک ها انتخاب شده اند و می توانند دارای مواد مغذی مانند مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: باکتری های پروبیوتیک به شیوه های مختلفی بدن را از سودمندی های تغذیه برخوردار می سازند که ساخت مواد مغذی نظیر ویتامین ها (گروه B و K) ، تولید مقادیر بیشتر اسیدلاکتیک، بهبود جذب املاح سرب، مس و… و افزایش جذب پروتئین و بازده رشد برخی از این مزایا محسوب می شود.

وی در پایان استفاده از پروبیوتیک ها در آبمیوه ها به عنوان یکی از پرمصرف ترین فرآورده های غذایی با توجه به اثرات سودمند بر سلامتی انسان را حائز اهمیت دانست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات