دارویی که برای درمان نوعی اختلال پوستی مورد استفاده قرار می گرفت، نشانه هایی از خود بروز داده است که از قدرت این دارو برای درمان دیابت نوع یک حکایت می کند.

به گزارش سرویس پزشکی ملت ایران : دارویی که برای درمان نوعی اختلال پوستی مورد استفاده قرار می گرفت، نشانه هایی از خود بروز داده است که از قدرت این دارو برای درمان دیابت نوع یک حکایت می کند.

یک آزمایش بر روی بیماران در ایالات متحده نشان می دهد که داروی alefacept کمک می کند تا بدن تولید انسولین را خود به عهده بگیرد. اتفاقی که برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع یک موثر می باشد.

دیابت نوع ۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر را تنها در بریتانیا به خود مبتلا کرده است.

محققان می گویند که این دارو می تواند از درمان های دیگر عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا محافظت بیشتری از سیستم ایمنی بدن می کند. این محققان البته اعلام کردند که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

Alefacept که با نام تجاری Amevive به فروش می رسد، در سال ۲۰۱۱ برای درمان اختلال پوستی پسوریازیس در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. این دارو پس از مدتی توسط شرکت سازنده تولید نشد و از لیست دارو های عرضه شده کنار رفت. این دارو همچنین نتوانست در بازار های دارویی اروپا جایی برای خود بار کند.

پسوریازیس همانند دیابت نوع ۱، یک بیماری خود ایمنی است که زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به سلول های پوست سالم حمله می کند.

در مطالعاتی که انجام شده است، محققان متوجه شده اند که این دارو به نوعی خاصی از سلول های موسوم به تی حمله می کنند که در حمله به سلول های تولیدکننده انسولین نیز یافت شده اند.

بر همین اساس گروهی از محققان به رهبری یک تیم در دانشگاه ایندیانا، تصمیم به بررسی اثرات مختلف این دارو بر دیابت نوع یک گرفته اند و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات