محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت خمیردندان پیشگیری از بیماری های لثه شدند.

به گزارش افکارنیوز ، خمیر پیشگیری دندانپزشکی به همت دکتر حمیدرضا عرب، دکتر امیر معین تقوی، دکتر مجیدرضا مختاری و دکتر سید محمد درهمی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است.

دکتر حمیدرضا عرب، دانشیار گروه پریودانتیکس در این زمینه اظهار کرد: خمیردندان پیشگیری از بیماری های لثه ماده ای است که برای درمان و پیشگیری از گسترش بیماری های پریودنتال (بیماری های لثه) کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این ماده از خارج از کشور وارد می شود، خاطرنشان کرد: بومی سازی و خودکفایی ماده در صورت تولید و وجود ترکیباتی از جمله فلوراید به منظور کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان از جمله مزایای این ماده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این ماده در حال حاضر در مراحل تست بالینی و آزمایشات کلینیکی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در صورت انجام مراحل نهایی این ماده می تواند جایگزین مناسبی برای مواد وارداتی باشد.

این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدت اجرای این طرح مطالعاتی را ۹ ماه اعلام و تصریح کرد: این محصول با شماره ۸۰۲۳۹ در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات