سلامت>  عمومی- همشهری آنلاین: رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن ۲۰ قلم داروی جدید تا پایان این هفته به فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج که از مهرماه سال جاری مشمول کاهش قیمت به نرخ سال گذشته شدند، خبر داد.

ایسنا نوشت: دکتر رسول دیناروند درپاسخ به پرسشی پیرامون زمان آغاز مرحله دوم تخصیص یارانه دارو به بیمه ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار به بیمه ها طبق روال در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت فاز دوم یارانه دارو به بیمه ها، ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را توزیع کرده ایم و در آبان ماه نیز مرحله دوم توزیع اعتبار به بیمه ها انجام می شود. در واقع بناست این اعتبارات دارویی ماهانه پرداخت شوند.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال بررسی ۲۰ قلم داروی جدید برای اضافه شدن به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه برای اعطای اعتبار و کاهش قیمت آنها در این هفته هستیم، گفت: این اقلام داروهای بسیار گران قیمتی هستند که بیماران صعب العلاج به آن ها نیاز دارند. یک جلسه دو روز گذشته در این خصوص داشتیم و انشالله یک جلسه دیگر هم با حضور مدیران مربوط خواهیم داشت که به محض نهایی شدن ابلاغ می شود.

دیناروند درباره مشکلات دارویی بیماران «ام اس» ، گفت: اقدامات خوبی برای بیماران «ام اس» انجام شده است. داروهای ایرانی این بیماران تقریبا رایگان است و داروهای خارجی هم تا ۷۰ درصد حمایت می شود.

پیش از این نیز ۱۳۶ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج مشمول دریافت مابه التفاوت نرخ ارز شده و قیمت آنها به سال قبل بازگشته است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات