فروردینی ها، خردادی ها، مردادی ها و آذری ها! شما به علت مزاج آتشین و تند و تیزی که دارید بیشتر از بقیه ماه ها در معرض آکنه وجوش های سرسیاه هستید.

به گزارش افکارنیوز ، رازهای روزانه زیبایی را براساس نوع پوست، جنسیت و ماه تولدتان در این صفحه پیدا کنید. بهترین متخصصان و دکترهای پوست و مو در سراسر ایران و جهان گردهم آمدند تا یک راهنمای کامل برای به دست آوردن ظاهری فوق العاده با هر سن و سلیقه با توجه به ماه تولدتان به شما ارائه کنند. توصیه های زیر را که براساس ماه تولد شما گردآوری شده است جدی بگیرید و نتیجه فوق العاده آن را مشاهده کنید.

سولاریوم ممنوع


بیشتر بهمنی ها و مهری ها پوستی صاف و درخشان دارند ولی از طرف دیگر باید بدانید پوست شما بسیار حساس است و خیلی بیشتر از ماه های دیگر ممکن است دچار حساسیت های پوستی شوید. مسئله دیگری که بر پوست شما بسیار تاثیر می گذارد وضعیت روحی شماست. متاسفانه بیشتر مشکلات پوستی بهمنی ها، دلیل خارجی ندارد بلکه به درون خود آنها بر می گردد. پس سعی کنید همیشه روحیه خودتان را حفظ کنید، عصبی نشوید و همیشه بر اعصاب خود مسلط باشید و ناراحتی ها و غم هایتان را در دل تان نریزید و آنها را حداقل با یک دوست در میان بگذارید چون این مسئله شما را بیمار می کند و بر پوست تان تاثیر خیلی بدی می گذارد. در آخر اینکه سعی کنید زیاد به سمت حمام آفتاب و سولاریوم نروید؛ پوست شما زیادی حساس است و ممکن است با این کارها دچار سوختگی های شدید شود.

ماسک سفیده تخم مرغ بگذارید


اکثر متولدین ماه های اردیبهشت و دی پوست چربی دارند. البته می توان پوست آنها را مختلط نیز نامید. کسانی که پوست مختلط دارند، برخی قسمت های صورت شان چرب و برخی دیگر خشک است. برخلاف تصور عموم شما لازم نیست مدام پوست تان را بشویید. این کار به کم کردن چربی پوست کمک که نمی کند هیچ، آن را چرب تر هم می کند. حتماً در انتخاب کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب خود مراقب باشید و محصولاتی که فاقد چربی هستند، خریداری کنید. ماسک پیشنهادی ما به شما ماسک سفیده تخم مرغ است. یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری آبلیمو و کمی گلاب را با هم مخلوط کنید. این محلول را به صورت تان بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دراز بکشید و پس از این مدت صورت را با آب سرد بشویید. اگر مقدار چربی پوست شما خیلی زیاد است، مقداری جوش شیرین به آب نیمه گرم اضافه کرده و سپس صورت را با آن بشویید.

با خشکی پوست تان بجنگید


اغلب متولدین شهریور و اسفند پوست خشکی دارند و بیشتر از دیگران دچار پیری پوست می شوند و اگر مراقب نباشند چین چروک ها در صورت شان پیدا می شود. استفاده از کرم دور چشم که باید در طول شبانه روز دو بار استفاده شود (صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب) برای شما واجب و ضروری است. خوردن میوه ها و سبزی های تازه را فراموش نکنید و به مقدار کافی آب بنوشید برای صورت تان حتماً از کرم هایی استفاده کنید که چرب است و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند.

مزاج آتشین و آکنه فراوان


فروردینی ها، خردادی ها، مردادی ها و آذری ها! شما به علت مزاج آتشین و تند و تیزی که دارید بیشتر از بقیه ماه ها در معرض آکنه وجوش های سرسیاه هستید. استفاده از یک مرطوب کننده پوست با مارک معتبر و نوشیدن آب فراوان در طول روز برای شما لازم و حیاتی است. علاوه بر این تا آنجا که می توانید خوراکی های خنک مصرف کنید؛ ماست کم چرب، میوه هایی مثل هندوانه در تابستان و انار در پاییز که باعث رقیق تر شدن خون شما می شود.

آرایش، دشمن شماره یک پوست


خانم های متولد آبان و تیر لطفاً کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید. شما پوستی معمولی دارید، یعنی پوست شما نه زیاد چرب است و نه زیاد خشک. پس قدر پوست تان را بدانید. با آرایش کمتر هم زیبا به نظر می رسید، پس در مصرف آن زیاده روی نکنید. برای آرایش پوست خود بهتر است فقط از پنکیک هایی با مارک معتبر استفاده کنید و زیاد، سراغ کرم پودر نروید.

سیب سبز/ شماره ۹۸/ نیمه اول مهر ماه ۹۲/ صفحه ۱۶۹
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات