نتایج پژوهشی که اخیرا بر روی اثرات شغل بر افزایش استرس در معلمان انجام شد، نشان داد رشته مرتبط با حرفه و میزان سابقه کاری از عوامل ایجاد کننده استرس است.

به گزارش افکارنیوز ، عصمت یگانه دوست- مجری طرح با بیان اینکه این آزمایش بر روی معلمان ابتدایی انجام شد، گفت: در این پژوهش اقدام به بررسی اثرات عوامل جنسیت، سابقه کار، سن و رشته تحصیلی بر روی میزان استرس کردیم.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده از این تحقیقات یادور شد نتایج به دست آمده نشان داد که به لحاظ جنسیتی ۵۲ درصد از مردان متحمل بیشترین استرس ها بودند.

یگانه دوست، با تاکید بر اینکه به لحاظ شاخص تاهل بیشترین استرس در میان افراد متاهل مشاهده شد، ادامه داد: علاوه بر این نتایج نشان داد که بیشترین استرس در ۱۵ سال اول کاری است.

مجری طرح رشته تحصیلی مرتبط را از عوامل ایجاد کننده استرس در میان معلمان ذکر کرد و یادآور شد: نتایج همچنین نشان داد که ۹۴ درصد از جامعه آماری رشته مرتبط با شغل خود داشتند و بیشترین استرس نیز در میان این افراد بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج به دست آمده نشان داد که افرادی که رشته تحصیلی مرتبط با شغل خود را داشتند بیشترین میزان استرس را دارند، توضیح داد: این نتایج نشان دادکه معلمانی که رشته غیر نرتبط داشتند اهمیتی به محتوای ارائه شده در کلاس درس نمی دهند از این رو کمترین استرس را در این شاخص دارا بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات