در اینجا ۵ ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که همه خوشمزه هستند و هم به طور کارآمد می توانند روحیه شما را بالا ببرند و پس از خوردن آنها احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

به گزارش افکارنیوز ، هر وقت که اخم هایمان در هم رفته و داشتن مسئولیت های زیاد باعث رنگ باختن روحیه مان می شود، یک نان خامه ای بزرگ و خوشمزه یا یک بسته بزرگ چیپس نمکی می تواند لبخند را بر لب ما بیاورد و خوشحال مان کند اما خوب است بدانید که این جور خوراکی ها راه حلی برای از بین رفتن روحیه شما و آرام ساختن احساس مغزی شما نیست. در اینجا ۵ ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که همه خوشمزه هستند و هم به طور کارآمد می توانند روحیه شما را بالا ببرند و پس از خوردن آنها احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

شکلات تلخ


درست است. حتی فکر کردن به شکلات، روحیه انسان را بالا می برد و انسان را شاد می کند اما خوب است بدانید که شکلات تلخ می تواند از نظر شیمیایی بر مغز انسان تاثیر مثبت گذاشته و به شکلی اساسی روحیه را بالا ببرد. شکلات، مواد شیمیایی مغز مثل فنیل اتیلامین و اندروفین که باعث ایجاد احساس رضایتمندی می شوند را افزایش می دهد. از طرفی شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان و فیتو مغذی هایی است که برای سلامت قلب موثرند و با بافت سرطانی می جنگند.

ماهی های چرب


ماهی های سالمون، تن و ماهی خالمخالی سرشار از امگا۳ هستند و امگا۳ خاصیت ضدالتهابی دارد که می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و مانع بروز بیماری های روحی همچون افسردگی شود.

انسان وقتی حوصله ندارد یا بداخلاق است ترجیح می دهد به جای آشپزی، یک فست فود آماده بخورد ولی مطمئناً یک تکه ماهی سالمون یا قزل آلای بخارپز شده بسیار سالم تر است و می تواند روحیه شاد را به انسان برگرداند.

سیب زمینی شیرین


سیب زمینی شیرین در کشور ما ماده غذایی رایجی نیست ولی خوب است بدانید که از نظر خاصیتی بهتر است سیب زمینی، معمولی باشد. سیب زمینی به خاطر میزان بالای کربوهیدرات و شیرین بودن طبیعی باعث ترشح سروتونین در مغز می شود که تنظیم کننده خواب و اشتهاست.

ماست


ماست، یکی ماده غذایی عالی سرشار از کلسیم، پروتئین، پروبیوتیک و دیگر مواد ضروری برای بدن است که می تواند روحیه انسان را به خوبی بالا ببرد. کلسیم موجود در ماست علاوه بر آنکه برای روحیه انسان خوب است، می تواند نیازهای خانم های یائسه را در این زمینه برطرف کند. بنابراین می توانید از ماست به عنوان یک میان وعده خوب یا صبحانه مقوی استفاده کنید.

موز


هر وقت احساس کردید اعصاب تان دارد بهم می ریزد یک موز بخورید. موز حاوی ماده ای به نام تریپتوفان است که برای ترشح هورمون خوشحالی (سروتونین) ضروری است.

همچنین این میوه حاوی ویتامین های گروه B (که با استرس می جنگند) و پتاسیم (که هوشیاری را بالا می برد) است و علاوه بر روحیه دار کردن شما انرژی بدن تان را هم بالا می برد.

آرامش/ شماره ۱۳/ نیمه دوم مرداد ماه ۹۲/ مترجم: فاطمه عبدوسی/ صفحه ۹۰
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات