مواد لازم:

بادمجان کوچک

۶ عدد

کدوی خورشتی

۶ عدد

گوجه فرنگی

۱۰ عدد

برنج پخته شده

نصف لیوان

نخودسبز پخته شده

نصف لیوان

کره

۲۵۰ گرم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بادمجان و کدو:

سرهای بادمجان و کدو را می گیریم و بصورت حلقه حلقه می بریم ولی حلقه ها را از هم جدا نمی کنیم یعنی انتهی حلقه ها را از هم جدا نمی سازیم تا فرم بادمجان و کدو محفوظ بماند.

چهار عدد از گوجه فرنگی ها را کنار می گذاریم و بقیه را حلقه حلقه می کنیم و بین هر حلقه کدو و بادمجان  یک حلقه گوجه قرار می دهیم  و کمی نمک و فلفل به آن می پاشیم، سپس بادمجان ها  و کدوها را یک در میان در ظرف گرد نسوزی می چینیم و ۱۵۰ گرم از کره را قطعه قطعه کرده روی بادمجان ها و کدوها می گذاریم و ظرف را در فر با حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم بمدت نیم ساعت تا سه ربع بماند تا کدو و بادمجان بپزد ولی زیاد له نشود بعد سه عدد گوجه فرنگی ها را از وسط نصف و داخل آن را خالی می کنیم.

برنج و نخود سبز پخته شده را با کمی نمک و فلفل و پنجاه گرم کره آب شده مخلوط کرده داخل کوجه فرنگی ها را با این مواد پر می کنیم. گوجه فرنگی ها را در اواخر طبخ بادمجان و کدو دور ظرف می چینیم. یک عدد گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده وسط ظرف قرار می دهیم و یک ربع دیگر می گذاریم ظرف در فر بماند تا گوجه فرنگی ها بپزد ولی له نشود. این غذا را با همان ظرف سر میز می بریم.

در صورتی که بخواهیم گوجه فرنگی ها شکل خود را از دست ندهند ابتدا کدو و بادمجان را می گذاریم کمی بپزد بعد حلقه های گوجه فرنگی را بین آن ها قرار می دهیم و دوباره چند دقیقه دیگر می گذاریم بپزد.

منبع: تکتا


در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات