استفاده از مدهای مختلف به ویژه توسط خانم ها می تواند عوارض خطرناکی برای سلامت آنها داشته باشد، پزشکان حتی وسایل ساده مثل ساعت مچی و یا حتی کمربند را گاهی اوقات برای سلامت افراد خطرناک می دانند.

به گزارش ملت ایران به نقل از اقتصادپرس: هر گونه فشار طولانی مدت بر روی پوست بدن می تواند باعث ایجاد عوارضی بر سطح آن شود، از جمله بیماری پسوربازیس که می تواند این طریق ایجاد شود.

گفتنی است: بستن ساعت مچی تنگ و یا حتی استفاده از کمربند تنگ می تواند باعث ایجاد پسوربازیس در آن ناحیه بدن شود.

بررسی ها نشان می دهند؛ حتی پوشیدن چکمه های تنگ به ویژه در فصل زمستان می تواند باعث التهاب، قرمز و خارش در پاها و توسعه پسوریازیس شود و حتی می تواند به دیگر قسمت های پوست نیز سرا ی ت نماید.

بیماری پسوریازیس در دسته بیماری های ژنتیکی قرار می گیرد و به دلیل حمله سلول های ایمنی بدن به پوست سالم رخ می دهد این حمله باعث ایجاد سلول های پوست غیر عادی به سرعت زیاد در سطح پوست شده و هیمنطور سبب باقی ماندن سلول های مرده پوست بر سطح پوست به صورت فلس های ضخیم می شود که با علائمی مانند پوسته پوسته شدن و خارش همراه است.

پزشکان به افراد مبتلا توصیه می کنند؛ از درمان های رایج برای این بیماری حتما استفاده کنند پزشکان توصیه می کنند افراد از ساعت مچی با جنس ضد حساسیت استفاده کنند و بند آن را محکم به دور مچ خود نبندند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات