دانشمندان دانشگاه میامی مدعی هستند که کشمکش های انسانی را می توان با فرمول های ساده ریاضی توضیح داد.

به گزارش افکارنیوز ، محققان بر این باورند طیفی از رفتارهای انسانی، از تنش های بین والدین و فرزندان گرفته تا حملات سایبری و ناملایمات مدنی را می توان با یک فرمول ریاضی به نام «قدرت-قانون» توضیح داد.

دانشمندان شیوه ای را برای توضیح ریاضی وار شدت و زمانبندی رویارویی های انسانی یافته اند که بصورت شخصی و همچنین به عنوان یک جامعه بر انسان ها اثر می گذارند.

به طور مثال، حالتی که در آن کودکی در مقابل والدینش گریه می کند، را می توان با شیوه ای که در آن شورش های لهستان اوج گرفته و به سرنگونی اتحاد شوروی انجامید، مقایسه کرد.

این واقعیت وجود دارد که شخص شورشی در هر دو حالت (کودک و شورشیان) به سرعت حملاتش را علیه نهاد بزرگ تر و تنبل تر (والدین، دولت) تشدید می کند که قادر نیست یا تمایلی ندارد که به سرعت برای قانع کردن شورشی واکنش نشان دهد.

به گفته نیل جانسون، استاد فیزیک و رئیس گروه تحقیقاتی بین رشته ای در کالج هنر و علوم دانشگاه میامی و نویسنده ارشد این مقاله، گفت: با انتخاب نوزاد (و والد) و مطالعه این که چه اعمالی از سوی والد، گریه های کودک را تشدید کرده یا از میزان آن می کاهد، می توانیم درک بهتری از چگونگی مقابله با حملات سایبری علیه یک زیرساخت سایبری در آمریکا یا اینکه چگونه گسترش شورش مدنی در یک مکان خاص به دلیل مداخلات خاص دولت به پایان می رسد، داشته باشیم.

این مطالعه تشابهات قابل توجهی را بین رویارویی های به ظاهر غیرمرتبط یافته است؛ به طور مثال، حملات خشونت آمیز در ماگدلانای کلمبیا در واقع، نماینده واقعی همه جنگ های مدرن است. همچنین، تنش در سیرالئون آفریقا دقیقا دارای همان دینامیک جنگ در آنتیکوای کلمبیاست.

یافته های دانشمندان حاضر در این مطالعه نشان می دهد، فرمول ریاضی AB-C ابزاری ارزشمند است که می توان آن را در پیش بینی هایی در خصوص حملات آتی در یک رویارویی اعمال کرد.

همچنین می توان از این فرمول برای خلق استراتژی مداخله در مقابل شورشیان و به عنوان نقطه آغاز کمی برای نظریه پردازی بین رشته ای در خصوص خشونت انسانی در سطح فردی و گروهی در هر دو جهان های واقعی و آنلاین استفاده کرد.

جزئیات این مطالعه در مجله Nature&#;۳۹; s Scientific Reports منتشر شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات