عکس>  رقابت- همشهری آنلاین: مدال های طلای جشنواره عکس «آساهی شیمبون» ژاپن به هنرمندان ایرانی رسید.

به گزارش ایلنا، جشنواره عکس آساهی شیمبون، در هفتاد و چهارمین دوره برگزاری خود، تعدادی از عکاسان ایرانی را به عنوان برگزیده انتخاب کرد و آثار آن ها را در سالن بین المللی نمایشگاه امسال به دیوار آویخت.

در میان برگزیدگان که از کشورهای مختلف دنیا هستند نام هنرمندانی همچون، عباس عباس زاده، عباس حاجی محمدی، عادل پازیار، احمد معینی جم، آرزو قاسمی، اسماعیل حاتمی کیا، غدیر وقاری، حامد نیرومند قوچانی، حمیدرضا بازارگاهی، امین نادی، محمد هادیان، محمدرضا معصومی، محمدرضا مومنی، مژگان عبادی، صابر قاضی، ساسان جوادنیا، سید صادق حسینی و سهیل زند آذر از ایران به چشم می خورد.

در سال های گذشته نیز هنرمندانی از شهرهای مختلف ایران، توانسته بودند جوایز مختلف این مسابقه را از آن خود کنند.

صادق سوری، یکی از هنرمندانی بود که توانست در بخش جایزه جشنواره عکس آساهی شیمبون ۲۰۱۳، برنده مدال طلا شود.

عکس برنده وی که تصویر کودکی با لباس محلی و در کنار یک دیوار است، در واقع نقش اسلحه در خیال یک کودک مرز نشین را روی دیوار به نمایش کشیده است.

این عکس، «ترک» یا «trace» نام دارد که در ادبیات جنگ به معنی «ترک مخاصمه» یا «آتش بس موقتی» است.

صادق سوری، هنرمند اهل زاهدان، عکاس و تصویربردار مستند ایران، در سال ۱۳۶۴ متولد شده و پیش از این نیز جوایز ملی و بین المللی را در زمینه عکاسی و تصویربرداری از آن خود کرده است.

وی همزمان با جایزه آساهی شیمبون، جایزه فوتوژورنالیسم «نورث جرسی» متعلق به انجمن عکاسان امریکا را دریافت کرد.

نمایش تصاویری از تلخی های زندگی مردم در منطقه محروم سیستان و بلوچستان و نیز روایت زندگی روزمره مردم گوشه و کنار ایران، از مهم ترین مضامین مورد علاقه این عکاس است.

جشنواره آساهی شیمبون، هر سال توسط انجمن عکاسی ژاپن ، موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون و شرکت کانن برگزار می شود.

روزنامه آساهی شیمبون، دومین روزنامه پرتیراژ جهان است که در ابتدای هرسال میلادی، جشنواره ای یک ماهه را با محوریت عکس های بر تر ارسال شده به جشنواره عکس آساهی شیمبون برگزار می کند.

هرسال بیش از ۱۰ هزار عکس از سراسر جهان به این مسابقه ارسال می شود که از این میان ۵۰ عکس در بخش بین الملل این مسابقه نمایش داده می شوند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات