این میوه حاوی اسید است که خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد. بنابراین مقداری آب لیمو ترش را روی آن قسمت از پوست که خارش دارد، بریزید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید. خارش به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

خارش یک مشکل شایع است که علت های مختلفی دارد از جمله حساسیت، گزش حشرات، آب و هوا، آلودگی هوا، عفونت، تاثیرگذاری موادشیمیایی موجود در شوینده ها و داروها

خارش یک مشکل شایع است که علت های مختلفی دارد از جمله حساسیت، گزش حشرات، آب و هوا، آلودگی هوا، عفونت، تاثیرگذاری موادشیمیایی موجود در شوینده ها و داروها. اگر چه با خاراندن قسمت موثر، به طور موقت خارش کم می شود اما این کار می تواند به عفونت پوستی منجر شود، زیرا با این کار به پوست آسیب بیشتری می رسد. به نقل از سایت «هلث نیوز» به همین دلیل بهتر است از درمان های خانگی استفاده کنید.

جوش شیرین: این ماده یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع خارش است. این ماده خاصیت ضدالتهابی دارد. مخلوطی از جوش شیرین و آب را به قسمت های مورد نظر بمالید و پس از نیم ساعت بشویید. (از جوش شیرین برای پوست آسیب دیده استفاده نکنید)

جو دوسر:
حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهنده دارد. استفاده از آرد تصفیه نشده جودوسر برای درمان خارش پوست مفید است. مخلوط آن و آب را روی قسمت موثر بمالید، با پارچه بپوشانید و پس از نیم ساعت با آب بشویید.

آب سرد: قرار دادن آب سرد یا یخ در قسمت های خارش دار، در تسکین این ناراحتی بسیار موثر است.

لیموترش: این میوه حاوی اسید است که خاصیت ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد. بنابراین مقداری آب لیمو ترش را روی آن قسمت از پوست که خارش دارد، بریزید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید. خارش به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

روغن میخک: اوژنول موجود در آن خاصیت بی حس کننده دارد. این امر احساس خارش را کاهش می دهد. چند قطره از این روغن روی قسمت موثر بریزید تا به مرور زمان خارش کاهش پیدا کند.

آلوئه ورا: درمان عالی برای رفع خارش پوستی است. خنک کننده است و خاصیت ضدالتهابی دارد. حاوی ویتامین E است که برای درمان سوختگی و خارش عالی است. کافی است ژل آن را به پوست بمالید.

روغن های طبیعی: همه روغن های طبیعی از جمله روغن بابونه، شمعدانی، کالاندولا و ریحان خاصیت ضدالتهابی دارد. می توان چند قطره از آن را به آب وان اضافه کرد یا مستقیم به پوست مالید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات