عکس>  عکاسی- همشهری آنلاین: گروهی از عکاسان لابراتوار کنترل و آرشیو زنبورها در آمریکا ماموریت دارند تا از چهار هزار گونه زنبور در ایالات متحده عکاسی پرتره انجام دهند تا بتوانند مرجعی آنلاین از گونه های این حشرات را برای تشخیص هویت آنها تدوین کنند.

Augochloropsis metallica

زنبور ماده Augochloropsis metallica

Anthophora affabilis

زنبور ماده Anthophora affabilis

Andrena erythronii

زنبور ماده Andrena erythronii

Eucera rosae

زنبور ماده Eucera rosae

Bombus bimaculatus

زنبور نر Bombus bimaculatus

Habropoda laboriosa

زنبور ماده Habropoda laboriosa

Megachile fortis

زنبور Megachile fortis

Centris

زنبور ماده Centris

Xylocopa mordax

زنبور ماده Xylocopa mordax

Halictus ligatus

زنبور ماده Halictus ligatus پوشیده در گرده گل

Ceratina smaragdula

زنبور نر Ceratina smaragdula

Euglossa dilemma

زنبور نر Euglossa dilemma

Centris haemorrhoidalis

زنبور ماده Centris haemorrhoidalis

براساس گزارش گاردین، سام دروج به همراه تیمی از عکاسان این پروژه را برای ثبت پرتره چهار هزار گونه زنبور به عهده گرفته است. به گفته وی یکی از بزرگترین مشکلات در درک وضعیت زنبورها، شناسایی هویت آنها است، زیرا زنبورها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هریک به واسطه تفاوتی بسیار کوچک از یکدیگر متمایز می شوند.

دروج برای نمایش دادن این تفاوت های جزئی از تکنیک عکاسی ماکرو استفاده کرد تا با نمایش واضح تمامی اجزای بدن حشرات، امکان تشخیص آنها به راحتی امکان پذیر شود. این گروه از عکاسان از سال ۲۰۱۰ درحال اجرای این پروژه هستند و در ابتدا برای عکاسی از میکروسکوپ استفاده می کردند که نتیجه آن چندان رضایت بخش نبود. اما پس از آن توسط ارتش که پیشرفته ترین تکنیک های عکاسی ماکرو را در اختیار داشتند، به استفاده از این تکنیک تشویق شدند.

برای ثبت چنین تصاویر دقیقی، از حشره مرده چندین بار عکاسی کرده و با ترکیب آنها با یکدیگر با کمک نرم افزاری ویژه، تصویری با بالاترین جزئیات ممکن را به دست آوردند. این حشرات در آب و صابون شسته شده و سپس با کمک باد گرم خشک می شدند تا ظاهری سالم و شاداب داشته باشند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات