عکس>  عکس روز- همشهری آنلاین: شکارچی هایی در جهان وجود دارند که از جان هیچ موجود زنده ای چشم پوشی نمی کنند، حتی پرنده های مهاجر کوچک و آوازه خوانی که سرتاپایشان ۱۰ سانتیمتر هم نمی شود.

براساس گزارش نشنال جئوگرافیک، شکارچیانی در دنیا هستند که برای شکار پرنده های مهاجر آوازه خوان، شاخه های درختان را با چسب های بی رنگ پوشش می دهند تا آنها را به دام بیاندازند.

دیوید گاتن فلدر عکاسی است که داستان به دام افتادن این پرنده های زیبا توسط شاخه های پوشیده از چسب را برای نشنال جئوگرافیک بازگو کرد. اگر هدف از شکار این پرنده های کوچک نگهداری از آنها به عنوان حیوانی خانگی باشد، درک آن آسان تر است اما در اکثر مواقع این پرنده های کوچک به عنوان خوراکی درنظر گرفته می شوند که افراد برای آن پول زیادی پرداخت می کنند.

از این رو دیدن تصویری از مردی که بال یکی از این آوازه خوان های مهاجر کوچک را بر دهان گذاشته، تنها این ذهنیت را ایجاد می کند که چشمان معصوم این پرنده تا لحظاتی دیگر جهان را نخواهددید، اما عکاس این تصویر داستانی متفاوت را بیان کرده و این عکس را در یک لحظه از آنچه می تواند نمادی از خشونت و تراژدی باشد به نمادی از امید و محبت تبدیل می کند. به گفته وی مرد درون تصویر فعال زیست محیطی است که در تلاش است شیره چسبناکی که به بال این پرنده زیبا چسبیده است را با لبهایش جدا کند تا پرنده بتواند دوباره پرواز کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات