عکس>  عکاسی- همشهری آنلاین: دریای" راس" خلیجی عمیق در اقیانوس منجمد جنوبی، آنتراکتیکا و آخرین پهنه آبی سیاره زمین است که به اعتقاد بسیاری هنوز دست مخرب انسان به آن نرسیده و هنوز انسان ها به طمع رو به سوی این منبع طبیعی زیبا هجوم نبرده اند.

۲۴۱۹۰۳۶,۲۴۱۹۰۴۶,۲۴۱۹۰۴۷,۲۴۱۹۰۴۹,۲۴۱۹۰۵۹,۲۴۱۹۰۷۰,۲۴۱۹۰۷۱,۲۴۱۹۰۸۱,۲۴۱۹۰۸۲,۲۴۱۹۰۸۳,۲۴۱۹۰۸۴,۲۴۱۹۰۸۵

بر اساس گزارش میل آنلاین، از معدود انسان هایی که به این منطقه وارد شده اند، جان ولر عکاس آمریکایی است که برای انجام پروژه ای به این خلیج سفر کرده و از مناظر بی نظیر و حیات وحش این مکان از جمله پنگوئن های امپراطور و آدلی، سگ های آبی، وال ها و سیلورفیش ها عکاسی کرده است.

وی پیش از آغاز این پروژه سازمانی به نام آخرین اقیانوس را در سال ۲۰۰۴ راه اندازی کرد تا به کمک دانشمندان و فعالان محیط زیست دریای راس را به مکانی محافظت شده و بین المللی تبدیل کند.

این منطقه به دلیل دورافتاده بودن و شرایط ناخوشایند جوی تا سال ۱۹۹۶ از دسترس انسان ها خارج بود، اما از آن سال به بعد صنعت ماهیگیری تجاری این منطقه را کشف کرد و اکنون سالانه سه هزار تن ماهی از این منطقه صید می شود، رویدادی که گونه های زیستی این منطقه را با خطر جدی مواجه کرده است.

ولر می گوید این دریا آخرین اکوسیستم عظیم و دست نخورده ای است که برروی زمین باقی مانده است و بیشتر اقیانوس های زمین به واسطه ماهیگیری بیش از اندازه، پسماند های کشاورزی و صنعتی و دیگر فعالیت ها آلوده شده اند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات