شرکت خودروسازی آئودی سیستمی طراحی کرده است که فاصله تا چراغ سبز بعدی و پایان مدت زمان چراغ قرمز تقاطع ها را به راننده اطلاع می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، این شرکت در حال آزمایش سیستمی موسوم به" دستیار چراغ راهنمایی رانندگی" در خودروی مفهومی خود است که به راننده نشان می دهد دقیقا چقدر تا چراغ قرمز بعدی فاصله دارد و به این شیوه می تواند به راننده کمک کند مدت زمان کمتری را در پشت چراغ قرمز توقف کند.

این نمایشگر که در داشبورد جلوی راننده تعبیه شده دارای آیکون چراغ راهنمایی و رانندگی و نشان دهنده تایمر شمارش معکوس است که تعداد ثانیه های پیش از تبدیل شدن چراغ قرمز به سبز را نشان می دهد.

این سیستم به شبکه الکترونیکی چراغ راهنمایی رانندگی شهر متصل شده و می تواند تغییرات خطوط را نیز در نظر بگیرد.

داده های محلی به دست آمده از چراغ های راهنمایی رانندگی هوشمند و حسگرهای حرکتی، برای پیش بینی دقیق اینکه راننده چقدر تا تبدیل شدن چراغ سبز به قرمز زمان دارد استفاده می شود.

آئودی در حال آزمایش این فناوری در دو شهر در آلمان و همچنین در شهر ورونای ایتالیا است و قصد دارد این سیستم را برای نمایشگاه فناوری لاس وگاس نیز عرضه کند.

در فاز پروژه دستیار چراغ راهنمایی و رانندگی در فرانکفورت، ۲۰ سیستم چراغ راهنمایی و رانندگی به گونه ای تجهیز شدند که امکان برقراری ارتباط بین چراغ راهنمایی و رانندگی و این خودروها فراهم شد.

هدف سازندگان این سیستم دستیابی به موثرترین جریان ترافیکی در مناطق شهری است.

اطلاعات از سیستم های چراع راهنمایی و رانندگی به خودرو منتقل می شود و به شکل تصاویر گرافیکی بر روی نمایشگر سیستم اطلاعات راننده قابل مشاهده می شود.

پژوهشگران نشان دادند راننده می توانند سرعت خود را برای رسیدن به چراغ سبز بعدی تنظیم کند. از سوی دیگر سیگنال های اکوستیک نیز آستانه چراغ قرمز را به راننده هشدار می دهند.

آئودی مدعی است که کسب اطلاعات آنلاین چراغ راهنمایی و رانندگی می تواند به کاهش ۱۵ درصدی گاز گلخانه ای دی اکسید کربن کمک کند.

به طور خلاصه می توان گفت اگر این فناوری در سراسر آلمان به کار گرفته شود، معادل ۹۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال در این کشور به دی اکسید کربن تبدیل نمی شود.

پس از یک دوره آزمایش شش ماهه تمامی۵۰۰ راننده آزمایشی در ۱۲۰ خودرو و سه موتور سیکلت ۱.۶۵ میلیون کیلومتر را با این سیستم طی کردند.

این خودروها از طریق تجهیزات ارتباط رادیویی و یک مرکز کنترل ترافیکی به منظور اطلاع رسانی به راننده ها از وضعیت ترافیک و خطرات احتمالی به یکدیگر شبکه شده بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات