مسئول پژوهشکده ستادهای نماز جمعه کشور:

مسئول پژوهشکده ستاد های نماز جمعه کشورگفت: بیش از ۱۰۰۰ آیه در رابطه با درک و شعور نازل شده که نشان از اهمیت درک و شعور در دین مبین اسلام دارد.

حجت السلام غلامرضا حسینی در جلسه پرسش و پاسخ کمسیون های تخصصی فرهنگی در همایش جوانان محلات و مساجد لرستان اظهار کرد: سئوالات و پرسش های شما جوانان نشان از دغدغه و نشاط شما جوانان بالغ در ضمینه های فرهنگی و دینی است.

مسئول پژوهشکده ستادهای نماز جمعه کشور افزود: بیش از ۱۰۰۰ آیه در رابطه با درک و شعور نازل شده که نشان از اهمیت درک و شعور در دین مبین اسلام دارد.

حسینی در پاسخ به سوالی با عنوان آیا با دعا می توان مسیر زندگی و قضا و قدر را تغییر داد گفت: باید تمام تفکرات و تصوراتی که در ذهنمان در رابطه با خدا داریم تغییر دهیم و نباید خدا را با سایر انسان هایی که دیده ایم مقایسه کنیم.

وی افزود: به طور کلی ما دعا می کنیم که خداوند تقدیر را تغییر دهد و دعا می کنیم که آینده درست شود در واقع دعا منجر به تغییر مسیر زمان بین مسیر های الهی می شود.

مسئول کمسیون تخصصی فرهنگ به این سوال که مشکلات جامعه و جوانان چیست اظهار کرد: مهمترین مشکل جوانان تقلید کورکورانه از غرب و بی رنگی و کم هویتی مستقل در سبک زندگی ایرانی اسلامی است واین یک باور غلط است که جوانان گمان می کنند هرچه امکانات و استعداد هست در دست کشورهای غربی است و این بزرگترین مشکل ما است و اما امام خمینی (ره) تاکید داشتند جوانان باید خودشان باور داشته باشند و این کلید حل مشکلات است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات