تحسین اثر فاخر هنرمندان بروجردی در تهران

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین درباره انیمیشن «ناسور»‌گفت: فکر می‌کنم این انیمیشن توانست کار ساعت‌ها مداحی و سخنرانی را انجام دهد.

به گزارش لرستان خبر، اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین پس از تماشای انیمیشن عاشورایی «ناسور» با اشاره به اینکه با دیدن تیزرهای تبلیغاتی این اثر از رسانه ملی به تماشای آن ترغیب شده است، اظهار کرد: با دیدن تبلیغات تلویزیونی این اثر احساس کردم با کار فاخری روبه‌رو هستم و از آنجا که در ماه‌های محرم و صفر هستیم و فیلم هم به موضوع کربلا پرداخته است، فهمیدم که می‌توان با چنین آثاری در کنار نقشی که هیئت‌ها در راستای آشنا کردن بچه‌ها با امام حسین(ع) و یاران ایشان دارند، خلاهای موجود را پر کرد.

وی ادامه داد: درست است که بچه‌ها مخصوصا در ایام محرم و صفر جذب امام حسین(ع) می‌شوند، اما شناخت کاملی درباره ایشان و یاران‌شان بدست نمی‌آورند. به عنوان مثال با اینکه آثاری مانند مختارنامه تولید شده است، برای شخص من زمان زیادی برد تا به فرزندم درباره حُر و زهیر توضیح بدهم، اما بدون شک پویانمایی برای کودکان اثرگذاری بیشتری دارد و فکر می‌کنم «ناسور» توانست به اندازه ساعت‌ها سخنرانی و مداحی با کودکان به زبان خودشان سخن بگوید و کار مرا به عنوان یک پدر برای تربیت فرزندانم آسان‌تر کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه «ناسور» از لحاظ فنی و فیلمنامه قابل قبول بود، گفت: حالات احساسی که در فیلم وجود داشت و ضرباهنگ حماسی و رزمی که به تصویر کشیده می‌شد، بچه‌ها را جذب خودش می‌کرد. به هر حال کودکان فطرت ذاتی دارند که زد و خورد برای‌شان مانند بازی است و به همین دلیل هم به بازی‌های رایانه‌ای مهیج علاقه نشان می‌دهند؛ در «ناسور» صحنه‌های پر جنب و جوش زیادی وجود دارد که همین موضوع بچه‌ها را بیشتر جذب اثر می‌کند و می‌توان این موضوع را یکی از موفقیت‌های فیلم دانست.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین که همراه با خانواده و سه فرزندش به تماشای «ناسور» نشسته بود، یادآور شد: من همراه با سه فرزندم به سن‌های یک ساله، سه ساله و هفت ساله فیلم را دیدم و هر سه آن‌ها بدون هیچ ابراز خستگی این انیمیشن را تا انتها تماشا کردند. در حین دیدن فیلم متوجه شدم، پسر هفت ساله‌ام که پیش از این سعی کرده بودم واقعه کربلا را برایش توضیح دهم، در زمان دیدن فیلم حرف‌هایم را به خاطر می‌آورد و توانست هر آن‌چیزی که من به صورت شفاهی و مکتوب برایش گفته بودم را به شکل تصویری ببیند و من مطمئنم که دیگر از ذهنش خارج نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پویانمایی تنها برای کودکان نیست، بیان کرد:  قطعا بزرگسالان در هر رده سنی هم با «ناسور» ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و از دیدن آن راضی خواهند بود. به شخصه افراد زیادی را دیدم که هنگام دیدن این فیلم اشک می‌ریختند و مشخص بود که در دو ساعت نمایش فیلم با انتقال مفاهیم کربلا روبه‌رو هستیم و نکته مهم‌تر این است که تنها چهره‌های مذهبی را در سالن نمایش نمی‌بینیم، بلکه شاهد حضور کسانی در سالن هستیم که شاید حتی فکر کنیم با امام حسین(ع) غریبه هستند، در حالی که آن‌ها علاقه بیشتری به دیدن این فیلم نشان می‌دهند. با این حساب می‌توان گفت که مردم ما فطرتا به دنبال کارهای خوب و پاک هستند و دوست دارند همراه با خانواده به دیدن چنین آثاری بنشینند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تولید انیمیشن در کشور می‌تواند صرفه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری داشته باشد، عنوان کرد:‌ فکر می‌کنم مدیران فرهنگی کشور باید به سمت حمایت و تولید انیمیشن بروند. ممکن است خیلی‌ها تصور کنند هزینه تولید پویانمایی بیشتر می‌شود، اما با در نظر گرفتن برخی نکات می‌توان گفت ساخت انیمیشن حتی صرفه اقتصادی هم دارد.

وی ادامه داد: در ساخت فیلم‌های سینمایی همه‌چیز به بازیگرهای اصلی معطوف می‌شود که ستاره باشند، بعد از آن در برخی موارد با کوچ همین ستاره‌ها به شبکه‌های ماهواره‌ای روبه‌رو می‌شویم و یا تغییرات عقیدتی و حمایت‌های برخی از آن‌ها از جریان‌های سیاسی اتفاق می‌افتد، در حالی‌که در پویانمایی با چنین بحث‌هایی روبه‌رو نیستیم. همچنین ساخت صحنه‌های جنگی و نبرد در یک فیلم سینمایی احتیاج به صدها و گاه هزاران نفر به همراه امکانات صحنه و لباس و گریم بسیار گسترده‌ای دارد که در پویانمایی می‌توان بهترین شکل از مبارزه‌ها را بدون هیچ‌کدام از آن ابزارها و هزینه‌ها ساخت.

احمدی در پایان تاکید کرد که پویانمایی در جذب مخاطب هم موفق‌تر عمل می‌کند و با در نظر گرفتن صرفه‌های اقتصادی و فرهنگی می‌توان محصول ماندگاری تولید کرد. 

منبع:رجانیوز
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مهدی

    دست مریزاد به گروه سازنده ، خدا موفق و مؤیدشان کند . الحق و الانصاف که من با دیدن فیلم به اندازه سه محرم گریستم و تأثیرات آن را هم در روح و روانم هنوز حس می کنم . واقعاً کار چندین مداح و سخنران و مرثیه سرای را کرده ، با این فرق که مداح و سخنران و مرثیه سرای تا بالای منبر می روند امام حسین را شهید می کنند و از مظلومیت آنان می گویند ولی این فیلم تصویر شهادت شهیدان کربلا را در عین شجاعت ، بزرگی و اقتدارو برحقی به زیبایی به تصویر کشیده است و مخاطب خیلی راحت با تصاویر که جان گرفته اند ارتباط برقرار می کند . این گروه باعث افتخار بروجرد ، استان و کشور هستند .

نظرات