هدف کمیته امداد برای ارائه تسهیلات خدمت سربازی توانمند سازی خانواده زنان سرپرست خانوار با استفاده از پتانسیل فرزندان پسر آنان است.

به گزارش لرستان خبر، کمیته امداد، مراد کاکائیان، مدیر کمیته امداد شهرستان نورآباد با بیان اینکه طی 9 ماه نخست امسال بیش از 64 فرزند مددجوی این نهاد از خدمت سربازی معاف شدند ،گفت: طرح معافیت سربازی با کمک سازمان نظام وظیفه آغاز به کار کرده است و بر اساس این طرح فرزندان خانواده های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان پسر سالم بالای 18سال باشند از خدمت سربازی معاف می شوند.
وی طرح تسهیلات سربازی را شامل خانواده های تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانواده های تحت حمایت به دلیل طلاق و خانواده های دارای سه فرزند دختر برشمرد و گفت: با توجه به از کار افتادگی سرپرست خانوار( دارای بیش از سه دختر مجرد) و یا مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و فوت سرپرست خانوار و به منظور بهره مندی فرزندان خانواده های تحت حمایت از تسهیلات سازمان نظام وظیفه و با تلاش و پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته 137 نفر از فرزندان خانواده های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شدند.
مدیر کمیته امداد شهرستان نورآباد با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده های تحت پوشش از اولویت های مهم کاری کمیته امداد محسوب می شود، بیان کرد: معافیت از خدمت سربازی یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد است.

منبع: آریا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات