یک دکترای اقتصاد:

یک دکترای اقتصاد گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بخشی از مشکل اقتصاد استان را رفع می‌کند.

به گزارش لرستان خبر، مسعود سعادت‌مهر گفت: مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان در بخش گردشگری است، چراکه این استان با وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، آب و هوای مناسب، بهره‌مندی از کوه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای فراوان زمینه جذب گردشگران را دارد.

وی اظهار کرد: اگر در حوزه گردشگری لرستان سرمایه‌گذاری انجام شود به صورتی که سرمایه‌گذاران طی قراردادهایی با دولت مراکز تفریحی را اجاره کرده و در آنجا اقدام به سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر کنند، بازدهی بالایی نصیب گردشگران خواهد شد و اوضاع اشتغال در استان بهبود می‌یابد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان ادامه داد: از آنجا که در لرستان نیروی کار فراوان و بیکار وجود دارد که حاضر هستند با دستمزدهای بسیار پایین کار کنند و از طرفی نیز در بخش کشاورزی به نیروی کار بیشتری نیاز است تا سرمایه، لذا سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی لرستان نیز بازدهی بالایی دارد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت لرستان در حوزه سنگ است، با توجه به وجود معادن سنگ در این استان به ویژه در شهرستان دورود، سرمایه‌گذاران می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سعادت‌مهر خاطرنشان کرد: سنگ لرستان به کشورهای مختلف ازجمله ایتالیا صادر می‌شود و در آنجا با تکنولوژی پیشرفته روی این سنگ‌ها کار شده و با قیمت چند برابر به کشورهای دیگر وارد می‌شود و حال اگر بتوان این تکنولوژی را به استان و کشور وارد کرد، می‌توان از این سود چند برابری بهره برد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات