معاون عمرانی استاندار لرستان:

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: نبود متولی واحد برای توسعه روستاهای لرستان یکی از موانع بر سر راه رشد روستاها است.

به گزارش لرستان خبر، محمد اصلانی عصر امروز در همایش تبیین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی لرستان که با حضور خلیل راحتی قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های کشور در خرم‌آباد برگزار شد، ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی، معیشتی و نرخ بیکاری در استان اظهار داشت: استان لرستان دارای 11 شهرستان، 31 بخش، 75 دهستان و دو هزار و 861 روستا است که روستاییان آن 39/2 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در روستاهای استان در دولت تدبیر و امید از 39/2  درصد به 39/5 درصد رسیده است، مطرح کرد: نرخ بیکاری با کاهش 9 درصدی به 12/4 درصد رسیده است.

وی با اشاره به وجود آب فراوان، مراتع و میانگین بارش بارندگی 550 میلیمتری یادآور شد: در لرستان چهار هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک مزیت و پتانسیل در راستای آبریزپروری استفاده کرد.

این مسؤول به آغاز مطالعات راه‌اندازی سافاری پارک در 30 هزار هکتار اشاره کرد و ادامه داد: نیروی کار در روستاها، مکان‌های طبیعی، چشمه و طبیعت بکر می‌تواند لرستان را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب کرده است.

اصلانی با بیان اینکه هزار و 123 روستای استان دارای شورای اسلامی است، گفت: 539 هزار و 334 نفر از جمعیت روستاهای استان تحت پوشش دهیاری‌ها هستند و هزار و 45 روستا نیز دارای دهیاری هستند.

معاون عمرانی استاندار لرستان نبود متولی واحد برای توسعه روستاهای استان را به عنوان یکی از موانع بر سر راه رشد روستاها نام برد و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی زیادی برحسب وظیفه به روستاها مراجعه می‌کنند ولی نبود نسخه واحد برای مراجعه روستائیان چالشی بزرگ است.

وی افزود: نبود مدیریت کارآمد آب و همچنین منطقه‌ای نگریستن به تولید و توزیع آن برای استان لرستان حسن نبوده است از طرف دیگر کمبود درآمد روستائیان، ایجاد زمینه اشتغال‌زایی پایدار برای جلوگیری از مهاجرت روستایی‌ها به شهر از جمله معضلات موجود است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: زمین، کار و سرمایه از عوامل ایجاد تولید و افزایش آن است، بنابراین باید هر روستا برنامه توسعه‌ای واحد داشته باشد.


انتهای پیام/

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات